3 Mart 2013 Pazar

Torunuma Mektuplar-4



Sevgili torunum; Bu mektupları okuyacak mısın bilmiyorum ama bu mektuplar ninenin hayattan bekledikleridir esasında. Beklentilerim yüzünden sürekli yaralanıp kolumu kanadımı kırdığım halde, hâlâ, hayattan beklentim çok yüksek :) (Ninen, gerçekten hayattan çok şey istiyor.)

1- Hayalin ne kadar büyük olursa ve bunun için ne kadar çabalarsan, beklentinde o kadar büyük olur...
2- Beklentin ne kadar büyük olursa hayalkırıklığında o kadar büyük olur, o kadar canını acıtır.
3- Hayalkırıklığının en iyi ilacı, zor gelse bile, Allah'a tevekkül etmekten ve kanaatkâr olmaktan geçer. Birçok insan bunu bilir ama uygulayamaz... Bunlar acımtrak deneyimlerle ortaya konmuş gerçeklerdir...

Benim hayattan birşeyler beklediğim gibi hayatın da benden bekledikleri var; Allah'a iyi bir kul olmak, yardıma ihtiyacı olana yardım etmek, ilimi insanlığa hizmet amacıyla kullanmak gibi gibi... Eğer sadece hayattan almaya uğraşırsam, beklentilerim başkalarının hayallerini yok eder. Bu yüzden bazen beklentilerimi sıfırlayabilmem gerek ve bu dünyadaki en zor şeylerden biri...

Bazen başkalarının beklentileri seni aşacak kadar yüksek olabilir... Bunun hissettirdiği acı, hele de beklenti içinde olan kişi çok sevdiklerinse, kendi beklentilerinin gerçekleşmediğinde hissettiğinden çok daha derindir... O zaman yine Allah'a yönel, o sana yardım edecektir...

Birgün unutur da senden olmayacak şeyler beklersem bana hayatın benden beklediklerini hatırlat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder