24 Mart 2013 Pazar

Akıllı Telefon Kullanıcılarına Uygulama Önerilerim

Bildiğiniz gibi sosyal medya geliştikçe akıllı telefon sektörü; akıllı telefon sektörü geliştikçe sosyal medya sektörü gelişiyor. Ve insanlar üstün yetenekli akıllı telefonlara acayip paralar ödüyor. Fakat bir çok insan(özellikle yakın çevremdeki) ellerindeki telefonlarla yapabileceklerinin henüz tam olarak farkında değiller hatta sahip oldukları telefonun bir çok özelliğinden bihaberler :( Akıllı telefonlarını facebook/twitter/instagram ve internette sörf yapmaktan ibaret sanıyorlar. :(

CamScanner, Adobe Reader, Naver-Memo(Korece) veya Google Keep(Türkçe), Easy Voice Recorder, Kingsoft Office, Feedly, KakaoTalk, Sketch Talk Mobile, SketchBookX... Bunlar arkadaşlarıma önerdiğim bazı uygulamalar. Hepsi de ücretsiz, kullanımı basit uygulamalar ve Google Play ile kolaylıkla bulunabiliyorlar. Akıllı telefonunu her yönüyle kullanmak isteyenler, küçük bir ipucu kabul edebilirler bunu ;)
Sizinde vermek istediğiniz küçük ipuçları varsa buyrun... Bilgi paylaştıkça çoğalır ;)

2 yorum:

  1. Çok güzel uygulamalar genelleme yaparsak sanırım bu gidişle windows teknolojisinin yerini Android'e bırakacakmış gibi görünüyor. Yalnız küçük bir problem var ülkemizde.
    Geçen gün Konak meydanında arabayı parkettim otobüs durağında arkadaşlarımı bekliyorum haliyle otobüsten inenleri seyrediyorum izliyorum inceliyorum kim ne giymiş, ne yapmış, ne bakış atmış, kimin eli kimin cebinde, tarzı ne, nereye gider bu insan gibisinden vakit geçiriyorum bir akıllı telefonum olmadığı için yapacak bişey yok:)!
    Otobüsten inenlerin çoğunda akıllı telefon vardı. Hepsi ellerinde yazıyo çiziyo bişiler bakıyo yok böyle bir atmosfer. Çok E-Sosyal yaşıyorlar buna A-Sosyal 'de diyebiliriz. Neyse aradan bir iki gün geçti arkadaşım Berkant galaxy s4 aldı. Nasıl canım çekiyor çokta beğeniyorum zıkkımı dedim bende alacam yeter ! :)
    Hemen bir fiyat araştırması yaptım. Arkadaş ayda 150 TL heryöne 1000 dk 1 GB internet keyfi veya 2GB keyfi 165 TL 24 ay taahhüt....
    Ne olcak canıım ayda 165 TL alt tarafı. Herşeye veriyoz ona mı vermicez !
    165 x 24 = 3.960 TL dedim yok ben vazgeçtim. Yıllık iletişime vereceğim para 2.000 TL oha çüşşş. Ben Ali Ağaoğlu'nun torunu muyum?
    Şimdi ben bu asgari ücretle çalışan adamı öğrenciyi anlayamadım. Adam otobüse biniyor ama galaxy kullanıyo bu ne çelişki! ?
    Şimdi Berkant'la çay içmeye çıktığımızda masada iki çift laf edemiyoruz artık aramızda Android var! Çok A-sosyal davranmaya başladı bu kadar E-sosyal olmamalı insan.
    Geri kafalı diyebilirsiniz ama Android beyinli değilim !
    Uygulama önerisi ise sadece google uygulamaları.
    Sayayım benden :)
    Önce gmail
    - Feedly yerine bence Reader. Bu bloğu bunun sayesinde takip edebiliyorum. Ve diğer blog veya siteleri takip edebilmem imkansızdı. Face, reader varken twitter'ın anlamı neydi? Gerçi hashtag'i vardı adamın pardon.
    -Google Keep telefonda not almak için yapılmış güzel uygulama
    -Dropbox yerine Google Drive 'ı sonunda arkadaşlarıma kullandırtmayı başarabildim neredeyse tüm bilgilerim onun içinde diyebilirim. Drive sayesinde nerdeyse mail bile kullanmaz hale geldik. Ortak klasörler açıp proje ile ilgili bilgi fotoğraf müzik video vs.leri güncel kalmasını sağlayarak vay ben görmedim vay ben işitmedim vay benim haberim yoktu gibisinden bişi diyemiyor kimse maalesef :)
    Çok konuşmuşum sustum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İnsanlar alırken fiyat/fayda oranına bakmalı... Kullanmadığı özelliğe para vermemeli... Ben de insanların bu kadar çok parayı altı üstü bir telefona yatırmalarını doğru bulmuyorum. Haa, madem o kadar parayı saydı aldı, o zaman da o telefonun hakkını vermeli! Ama face/twit/instagram vb. ile değil!

      Ben yanında her daim internet gezdirenlerden değilim, öyle çok mesaj atan veya herkesi arayan biri de değilim... Haliyle öyle çok para da yüklemem telefonuma... Benim için telefon= fotoğraf makinesi+pdf okuyup, video izleyebileceğim, küçük notlar alabileceğim bir not defteri... Bir de can kurtaran! Konuşmak istemediğim insanlarla bir aradayken tutunduğum... Belki diğer insanların sorunu da budur... Du bi ara bu konu hakkında da iki çift laf edeyim.. Çok doluyum bu konuda...

      Bu arada G.Reader kalkcakmış diye duydum o yüzden Feedly kullanmaya başladım. Kullandıktan sonra da memnun kaldım... G.Drive bana yetmez ki :) Zaten ortak proje yaptığım kimse de yok, yalnız kovboyum ben...

      Sil