1 Ocak 2013 Salı

Kalpteki Sırlar

"Mutlu Noeller diye geçirdi aklından. Bir insanın göğsünü tam ortasından ayırıp içindekileri teker teker çıkartabilirim. Bir akciğeri ince ince dilimleyebilirim. Mikroskoba bakıp kanser, tüberküloz ya da amfizem teşhisi koyabilirim. Ama bir insanın kalbinin içindeki sırlara bisturimle ulaşamam."
Tess Gerritsen, Günahkâr

Çeşitli kitaplardan beğendiğim kısımlarını not aldığım bir not defterim var. Ara sıra göz gezdiriyorum ona. Bu da aralarında en beğendiklerimden biri...
Kimimizin sırrı yok ki? Bu sır kişiliğimizle, anılarımızla, duygularımızla veya birisi/birşey ile ilgili olabilir ama biz onu açığa vurmadıkça kim bilebilir ki bunları??
Evet, insanlar bu sırlara direkt ulaşamazlar ama her sırrın insanda bir yansıması vardır. Bazen küçük istemsiz bir hareket ya da bir sözcük ortada bir sırrın varolduğunu hissettirebilir... Eğer karşınızdaki, insanları iyi tanıyan biriyse veya sezgileri kuvvetli biriyse, bu garipliği(tezatlığı) hissederek (bazı)sırlarınızı mesela gerçek duygularınızı şak diye anlayabilir... Birçok insan böyle bir yeteneğinin olmasını da isteyebilir. Ama ben kimseyi sırlarını şak diye anlayacak kadar tanımak istemiyorum... bu gerçekten kalp yaralayıcı bir şey olmalı... Belki de bu yüzden Allah, başkalarının içinden geçenleri anlayamayacak şekilde yarattı bizi...

4 yorum:

  1. Çok yakınlarımın içini okuyabiliyorum bazen...Ya da tam bişey söyleyecek olup vazgeçtiklerinde... Bence bu yakın olmanın getirdiği bişey. Böyle olmalı... Adli tıp dersinde intihar eden kızın içini açan hocamız da Tess'e benzer şeyler söylemişti...Keşke kalbi niye intihar ettiğini anlatsaydı demişti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen insan gerçekten bir ölünün kalbinin konuşmasını istiyor.. Daha doğrusu keşke ölmeden önce konuşmasını...

      Içini okumak değil benim anlatmaya çalıştığım... Kötü duygular daha çok... Başka insanların görmesini istemediğimiz içimizin/içlerinin kokuşmuş tarafları... bir türlü kurtulunamayan türden fena düşünceler...
      Senin bahsettiğin kalbin kalbe karşı olması :)) çok iyimser açıdan yaklaşmışsın :))

      Sil
  2. tanıştığıma memnun oldum.
    takibe aldım nice mutluluklara:)
    banda beklerim çay içmeye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de tanıştığıma memnun oldum..

      Çaya "hayır" dediğim görülmemiştir :))

      Sil