19 Kasım 2010 Cuma

Bursa Japon Parkı ve Çay Bahçesi

Dün bir arkadaşla japon parkına gidelim dedik. Okula giderken her gün yolda tabelasını görüyordum. Ona güvendim bulurum heralde olmadı google/maps 'a sorarım dedim. Allah'ım ne parkmış yaa internette herkes şöyle böyle diye anlatıyor ama kimse nasıl gideceğimizi söylemiyor. Tam adresini bilsek kolay buluruz ama onu da arıyorum yok tarıyorum yok. Neredeyse vazgeçecektik ama ben... yine başardım :P
Google maps sayesinde krokisini falan çıkardım, buluşma yerini tesbit ettim ve bugünü bekledik. Aslında hemen hemen bir buçuk aydır bekliyordum bugünü... Ama fikasko çıktı... Tamam Allah var mimarisi Japon tarzına uygun ve elit kesimin yaşadığı hoş sessiz sakin güzel bir yerde ... ama gelin görün ki burda ne japon çayları var ne de kimonosuyla etrafa zerafet saçan bir japon hanımefendisi... içeri bir girdik kahvehane sandık, amcalar okey tavla falan oynuyorlardı :( Dışarda oturduk bizde... içecek olarak bizim okulun kantininde bile satılan mavi renkli bitki çaylarından aldık. Her zaman ki çay bahçelerinden tek farkı çaylarımızı cam bir demliğin içinde getirip, bardağa bizim dökmemizi beklemeleriydi... Bir daha gidermiyim? Bilmiyorum galiba gitmem... Zaten kırmızı çayları da yokmuş...
Yine de merak edenler için adresini vereyim: Çamlıca Mahallesi, Erdek Sokak, Nilüfer/Bursa
Beşevler caddesinden "Pınar sokağı" bulun ordan dümdüz ilerleyin "Somuncu baba cami sokağı"nı da bitirin. Eğitimciler caddesini karşıya geçip sokağa giriniz ve sağa kıvrılın hemen orda gözünüze çarpar. (Zaten bu yol üstünde kırmızı tabelarla yönlendiriyorlar hiç zorlanmadım bulmakta.)

2 yorum:

  1. Yorumunuz icin tesekurler. Japon ve geleneksel bir sey yoksa gitmeyede gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçesi, japon bahçesi olarak düzenlenmiş.. Görülmeye değer mi, değer.. Amma bilmem kaç saatlik yoldan gelmeye değer mi? Bilemiyorum..

      Sil