16 Ekim 2010 Cumartesi

Yeni Başlangıçlar

Bugün çok güzel 3 kitap aldım :)
  • Bulut Gözlemcisinin Rehberi
  • Doğa Kuş Gözlem + Kuş sesleri CD'si
  • Bir Tıp Gözlemcisinin Notları
Üçü de TÜBİTAK'ın. Son kitabı şimdi İzmir'de olan bir arkadaşımdan ödünç almışıtm. Kitapta, babası da kendi de doktor olan bir profesör, tıbbın gelişme sürecinde şahit olduğu değişiklikleri ve anılarını anlatıyor. Akıcı bir dili var ve kendi araştırmalarını anlatırken konuyu bilimsel terimler kullanarak karmaşık bir hale sokmamış. Ders kitaplarında rastlayamadığımız şeyleri anlatmış bize, ee her araştırma başarıyla sonuçlanmıyor :) İnsan ilişkileri konusunda kitaptan alacağımız şeyler var. Tıpla uğraşmak ya da bilim adamı olmak isteyenler okusunlar, öneririm. İlerki yıllarda karıştırmaktan hoşlanacağım bir kitap olacak gibi duruyor. Şu an kitabın ortasını geçtim, en kısa zamanda bitirmek istiyorum :)
İkinci kitabı, özentilikten değil merak ettiğim için aldım. Kitap çocuklar için hazırlanmış bol resimli, az ama öz bilgiler içiriyor. Kuşlar konusunda çok eksiğim olduğundan benim işime hayli hayli yaracağını düşünüyorum. Mesela geçen senelerde "Alakarga" diye bir kuş görmüştüm ve o zamanlar adını bilmiyordum hatta bu yazı konusu bile olmuştu blogumda  :) Sonradan sevgili biyologumuz Şeyma Abla'nın yardımıyla tanışmıştım kendileriyle. Bu senede bir başı koyu mavi-siyah, yanakları beyaz bir kuş görmüştüm. Yeşilimsi, sarımsı gövde rengi vardı, kanatları mavimsi tatlı bir kuştu. Fotoğrafını çekememiştim ama ne olduğunu merak etmeye başlamıştım. Aradım taradım, meğer "Baştankara"ymış. Komşumuza bunu söylediğimde keşke önce sorsaydın, ben söylerdim demişti. Orta yaşın üstündeki insanların "kuş bilgisi" baya iyi... Belki köylük bir yerde yaşasaydım mesela ananemin yanında o bana öğretirdi bildiği tüm kuşları, hayvanları ve tüm bitkileri... Bunu isterdim.
Neyse bu kitap hakkında ayrı bir yazı yazacağım okuduktan sonra, hem bir kaç fotoğrafla dönerim, bu kadar sıkıcı olmaz :)

İlk kitap bulutlar üzerine yazılmış bir rehber. Hem para harcamanın söz konusu olmadığı, hem her an yapılabilecek bir hobi arıyordum kendime. Karşıma "bulut gözlemciliği" çıktı. Çok sıcak geldi bu bana çünkü küçükkende bulutlara bakar onları bişeylere benzetirdik yok ayıya benziyor yok balığa benziyor :) Artık pek gökyüzüne bakmaz olduk, yıldız kayacak, güneş tutulacakta bakacağız... Bu kitabı almadan da yapabilirdim bunu ama profesyonelleşmek istedim. Komik geliyor kulağa farkındayım :)




Bu arada gözetilen çalışma(farmakoloji) sayesinde ilk bilimsel makalemi hazırlama yolunda ilerliyorum. Okulda kalmayı düşünmüyordum ilk başlarda ama fikirler değişiyor. ~
Ayrıca Osmanlıca kursuna yazıldım :) Aslında dersler bu hafta başlıyormuş ama tarihlerine dikkat etmediğimden ilk dersi kaçırdım. Artık haftaya bakalım ne olacak :)

Anlayacağın hiç boş vaktim kalmadı uzun bir süre daha senden uzaklardayım blogcum :) Yeniden buluşuncaya kadar adios amigos :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder