13 Eylül 2010 Pazartesi

İyi bir yaşam



Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


-Döndüğümüz zaman ne yapmayı planlıyosun?
-İyi bir yaşam.
-İyi bir yaşam mı?
-Evet, iyi yaşayacağım.
-İyi yaşamak? Nasıl?
-Müsabakalara tekrar başlayacağım ve şampiyon olacağım.Tekrar tamirhanede çalışacağım ve kendi olağan üstü tamirhanemi kuracağım. Ve...
-Ben de işime odaklanacağım. Tekrar film çekeceğim. Çok para kazanacağım. Bir ev alacağım.Güzel bir de arabada. Aşık olacağım. Evleneceğim. Çocuklarım olacak. Ben de iyi yaşayacağım.

(Koreliler, bunu nasıl beceriyorlar bilmiyorum ama hemen hemen tüm karakterler hissettirmek istediklerini fazlasıyla hissettiriyorlar bana. Özellikle hüzün... Nasıl bu kadar güzel, içten ağlayabiliyorlar... Resmen salya sümük ama iğrenmiyorum...
Aslında biliyorum, kore film/dizi-leri izlememeliyim, müzikleri dinlememeliyim. Ben de etkileri hiçte iyi olmuyor... İnsanı duygularıyla -öldürüp ormanın derinliklerine gömdüğü, üstüne bir de vişne ağacı diktiği- aynı areneda karşı karşıya bırakıyor. Hortlak görmüşten beter oluyor insan, yüzü kireç kesiliyor, iştahı kaçıyor ve bozuk bir plağa dönüşüyor. Sonuç; gladyatör olan kazanıyor ...)


-İyi bir yaşam...Evet, iyi yaşayacağım. İşime odaklanacağım, kitap/lar yazacağım. Çok para kazanacağım. Bir ev alacağım, güzel bir de araba. Yemeklerimi yiyeceğim, tatlı tatlı uyuyacağım. Hiç üzülmeyeceğim, ağlamayacağım, pişman olmayacağım.
Ve ... bunun için ilk adımı bugün attım... yüzümde bir gülücükle dolaştım ortalıklarda... hiç tanımadığım biriyle dedikodu yaptım. Bayramın nasıl geçtiğini soranlara "çok güzel geçti, gezdim tozdum" dedim. Bekçi amcaya, kasiyer kıza, tokacı amcaya hatta poğaça aldığım kadına bile gülümsedim... komşumuzun siyah köpeğini sevdim, onunla konuştum. Ona "beni bu kadar sevmemesini, Bobi'nin çok kıskanç olduğunu duyarsa ona çok kızacağını" söyledim.. Sonra Bobimi sevdim, kar topumu... İkizimi dikkatlice dinledim, hiç sinir etmedim...Erkek kardeşime çivit mavisi bir not defteri verdim, sevdi galiba onu...  annem, bu sefer hiç ikiletmeden yaptım istediklerini... kimseyi üzmedim yani...
(Sonra...)
Romeo, Juliet'i öldü sanıp içti zehri.. ben gülümsedim... öldüğünde; Juliet, uyandı. Tekrar.gülümsedim... Haydi Juliet sıra sende, dedim... sıra sende...


(Şarkı: Shin Seung Hoon 'un  "Geu Rae Do..Sarang Ee Da" adlı şarkısı.
Sözleri:
Nan sarangi boyodo mothbonunche jinajyo
nan sarangingol arado darun irumul buthigo
nan sarangi dullyodo mothdurunche jinajyo
ne urumul dophuryo khun soriro udnunde

sarangi ne sarangi
gurohgedo nappungayo
saranghamyon dadul hengboghande
naman uneyo
negeman we negeman
irohgedo aphungojyo
mwodun boriltende i sarangman
horagdoendamyon

Nan sarangi aphado
mongdun chero sarayo
nunmullo sshisogado na ajijil anhnunde

sarangi ne sarangi
gurohgedo nappungayo
saranghamyon dadul hengboghande
naman uneyo
negeman we negeman
irohgedo aphungojyo
mwodun boriltende i sarangman
horagdoendamyon

sojunghan gosun modudul
tonanun god gathaso ilhgi
shirhoso ne mam sumgyowajiman

Gude balgun biche naui nuni moroboryodo
sarange chehan mame aphummani
dohegado jugulmankhum aphun
i sarange nega sanikka

Türkçesi: (alıntı olduğundan yanlışlıklar olmuş olabilir)
Olur da aşkı görsem bile
geçer giderdim, görmemiş gibi.
Olur da aşkı bilsem bile

takarım başka bir ad bırakamam seni
Olur da aşkı duysam bile
geçer giderim tınmamış gibi,
patlatır gür kahkahalarımı örterim iç çekişlerimi.

Aşkım, aşkım bu kadar mı kötü gerçekten
Mutlu olur başkaları sevince bense ağlarım aşka düşünce
Neden yalnızca benim canımı yakar bu, neden
Oysa vazgeçerdim her şeyden böyle bir aşka düşsem.

Parlak ışığın gözlerimi kör etse de,
Böylesi acı bir aşkla yaralı kalbim daha kötüleşse de,
Yaşardım o aşkı yine de ecelim onun elinden gelse de...

Neden yalnızca benim canımı yakar bu, neden
Oysa vazgeçerdim her şeyden böyle bir aşka düşsem.
Vazgeçerdim herşeyden bu aşka hakkım olsa.
Yaksa da aşk canımı yaşarım bütün yaralarıyla,
Faydası olmaz gözyaşlarımla yıkasamda.

Vazgeçerdim herşeyden bu aşka hakkım olsa.
Yitirsem de benim için değerli olan herşeyi,
Aldatır hislerimi, istemem aşkı kaybetmeyi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder