28 Temmuz 2010 Çarşamba

Kekik Turşusu

Geçen gün kitaplığımı düzenleme fırsatı buldum... Bilmem daha önce bahsetmişmiydim ama benim çok fena biriktirme huyum var. Küçük küçük kağıtlara an gelir bişeyler not alırım sonra bi köşeye sıkıştırıveririm. Daha sonra derlenip toplanıp kaldırılması genelde uzun zaman aldığından dolayı bazılarını kaybederim, bazılarını da sadece tek kelimeden ibaret oldukları için anlamam, atarım :( Annem sonunda dayanamadı şunlardan bazılarını kutulara koyupta saklasan ya dedi... Bereket öyle yaptım da şöyle yüzüne bakılır hale geldi zavallıcık...

Bu sıralar o kağıtlara aldığım notlardan yayınlamak istiyorum :)

Bunlardan ilki salata tarifi mi desem turşu tarifimi desem bilemediğim bir tarif... İnternette benzeri var mı diye şöyle bir göz attım,  "kekik salatası" ve "kekik turşusu" olarak. Fakat bendeki tarifi her ikisinden de farklı :P Geçen sene Hatay'a gittiğimizde yazmıştım. *İkbal'in babannesinin tarifi:

  • Tazen kekik
  • Nar ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Sarımsak
  • Kimyon
  • Tuz
Hepsini katıp karıştırıyoruz salata yaparmış gibi sonra hava almayacak bir kavanoza turşu yapar gibi bastırıyoruz. Bir hafta olgunlaşmasını bekledikten sonra ister kahvaltıda ister diğer öğünlerde afiyetle tüketiyoruz.
(Not: Normalde turşu yaparken turşuluğu basar üstünü tuzlu su ya da sirkeyle tamamlarız ya, bunda öyle yapmıyoruz. Bu yaptığımız turşunun suyu çok olmuyor, salata kıvamında oluyor.Oranlarını ona göre ayarlayın.)

Diğer tariflerden farkı (turşu ile kıyaslıcam) kimyon ve nar ekşisi; diğerlerinin farkı biber salçası :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder