25 Ocak 2010 Pazartesi

Vazgeçtim, Gitti Bitti Bu İş

Aşkını uğruna aşkından vazgeçmek..

Bir iki gündür aylak kaldım, bunu düşünüyorum. Bana kalsa "Aşk imkansızı istemektir."  Platonik olduğu sürece güzeldir, asla eylem değildir, eylemsizliktir. Doğal olarak, aşkın uğruna asla aşkından vazgeçemezsin. En iyi ihtimalle sevdiğin kişinin mutluluğu için sevdiğin kişiden vazgeçersin ki aşk imkansızlıksa hohho bu durumsa aşkın katmerlenmesi gerekir. Zaten hiç duydunuz mu mutlu sonla biten aşk :)

Ama nedense dizilerde herkes aşkından vazgeçiveriyor :)

En yakın örneğini "makber" dizisinde gördüm. Hazar denen adam müsvettesi, Güneş denen kızcağızın deneysel bir tedavi yöntemiyle sağlığın kavuşması için ömrünün hepsini Leyla denen başka bir müsvetteyle harcamayı kabul etti. Tabi Güneşin bundan haberin yok ama Hazar'ın da Leylanın sırf egosunu tatmin etmek için arkadaşı Cenkle yattığından haberi yok. Hoş haberi olsa ne... Para için sevdiğindan vazgeçen bunu mu önemseyecek... Ama benim düşündüğüm Hazar'ın ilerde yaşayacağı hazin hikaye(!) değil, Güneşin ne yapacağı... İyi tamam iyileşti diyelim, hayatının adamı dediği adamı başka birinin yanında görünce öleydim de bunları görmeyeydim, demeyecek mi? Hazar efendi sen olsan öyle demez miydin? Dur sen, ben de senden intikamımı almazsam mı derdin yoksa?
Daha filmin orasına gelmedik ama Güneş çok zengin bir ailenin kızı çıkınca Hazar efendi göreceksin, babandan aldığın o kıytırık para sizin aşkınızın sonu olacak :D Hiç sanma aşkını tercih ettiğini, sen parayı tercih ettin...

Dizi demişkeeen, bizim diziler hepten alem... Aşk için yaptım dedikleri şeyleri beni seven biri yapmış olsa var yaaa bitmiştir o adam, ruhuna Fatiha okuyun, derim ben. Benim defterimde yazmaz öyle şeyler, yırtarım onların o defterlerini deee....

Kimisi aşkı hayatta kalsın diye yaptığı hırsızlığın suçunu aşkının üstüne atar, sonrada onun arkadaşıyla evlenir para pul içinde ölü gibi yaşar :D Ah be zavallım(!) mapushaneden hiç çıkamayıpta hayatta kalcağına, her günü eziyet olacağına + seni de ölüye çevireceğine, ölsünde bari o rahat etsin diyemedin bi! Desen ölür müydün? Şu an ki halinden pek farkı olmayacağına iddiaya girerim... Kusura bakma tatlım ama sen parayı tercih ettin, sevdiğini diri diri gömdün...
Kimisi de kocasının ömrü için namusudan vazgeçer, sonrada ne yapsamda kocam bunu bilmese der...  Korkusuz Hanımefendimiz sıkıyorsa öldür, bu ülkenin kanunu var, nizamı var + çuvalla paramız var diyemedi bi vakti zamanında :D Seven kişi aşkına sadıktır... Ölümden korkmaz...

Bir başkası oğlunu kurtarmak için namusunu satar, aman ne kutsal bir şey yapar :) Anne değil mi tabiki oğlu için herşeyi yapacak, hiçbirşey sözde kalmayacak... 

Bazısı, ahh dayanamaz sevdiceğizinin abi-baba işkencesi görmesine ve hazır zengin bir kapıya dayanmışken o kapıdan içeri girmesini ister. Bunu sırf kızın iyiliği için yapar, o mutlu olsun diye yapar... Kızda intikam için aşkında vazgeçer :) Kız aşkından vazgeçti diye beyimiz de ondan intikam almaya kalkışır sonraa... Gerçekten aşık olan biri, sevdiğinin acı çektiğini görünce hem de kendi yüzünden buna nasıl devam edebilir ki? Aşkla intikam duygusunu nasıl bir kefeye koyabilir?...

Öteki kocasını aldatır, aldatır da bir türlü "ben bu adamdan ayrılayım yaa, madem başkasını seviyorum" demez :) Niye çünkü kocasının parası vardır, o da bir şekil olup aşkında vazgeçer vakti gelince :)

Bazıları da aşkı için kardeşini satar :D Bu son noktadır artık ve belkide ilk defa gerçekten aşkını tercih etmiştir kahramanımız(!) ... Onun için trajiktir ve içlerinde beni en etkileyenidir. Ama yanlış yapar yine de... Aşktan daha üstün değerler vardır insanlar arasında....Hem aşkların en güzeli, onu uzaktan sevmektir :) Birbirinizi öldüreceğiniz yere gidin adamı öldürün, ne saç kalsın, ne kepek..siz rahat kafanız rahat...


Oooyyyyy, bir de yaprak dökümü vardır ki... Es geçiyorum siz anladınız ne de olsa...

Kısaca aşk, namus ve para üçlüsü içinde döner gider bizim diziler :)
Harcanan hep namus olur, aşk olur ama bir sor bakalım neden harcamışlardır bir çırpıda herşeylerini?
Aşşşk yüüüzünden usstaa, aaaşşşşkkkk  yüzündeennn(.)

6 yorum:

  1. aşk tartışılmaz, yaşanır. işin içine mantık girerse o aşk formdan düşer:)

    YanıtlaSil
  2. Hahha belli oldu neden hala yerimde saydığım Çilekli'm:)
    Mantığımdan vazgeçecek kadar sevemiyorum :) Gerçi mantıktan vazgeçecek kadar sevsen de karşı taraf sevmezsee nafile ama :)

    YanıtlaSil
  3. ilk paragraftaki olay nedir? var mı böyle bişi :)

    cinsellik acayip reyting getiriyor.

    YanıtlaSil
  4. "İlk paragraf" derken, ilk cümleden sonraki yer kastedilmişse; yok mudur? Bence vardır, olmadığını düşünsem niye yazayım değil ama :D Eğer "Eylemsizlik" yerine takıldıysan, eylem haline geçince ben ona aşk diyeMİyorum başka birşey olsa olsa sevgi diyorum.
    Bir süre sonra aşk neden bitiyor sanıyorsun, eyleme geçip aşkın yerini başka duygular aldığı için... Kısaca aşkını ölüdüren eyleme geçmen, kızın senden hoşlandığını ya da seni seçebileceğini düşünmen, kendini birşey sanman :) Bir dene istersen bunu :)Bir kız bul aşık ol ama gerçekten aşık ol... Kızı görüp ben buna aşık olayım, tam benim ağzıma göre lokma deme...

    Maalesef.. üstelik o dizilerin reklamlarında da sanki özellikle seçilerek o kısımlar yayınlanıyor... Diziyi izlesem de izlemesem de o görüntülere maruz kalıyorum... Bir ara diziler şifreli olsun tartışmaları vardı. İstemiyorsan izleme o zaman kardeşim, diyorlardı :) Şimdi bunun da bir geçerliği kalmadı anlaşılmıştır!

    YanıtlaSil
  5. o zaman platonik aşk olayı ne oluyor?

    YanıtlaSil
  6. Tarif ettiğim aslında platonik aşk :) "Platonik olduğu sürece güzeldir" bak böyle demişim zaten yukarlarda..
    Asıl anlatmak istediğim aşkta araya benliğin girmemesi. Bence bunun en kolay yolu aşkın platonik olarak kalması... Başka yollar biliyorsan söyle, faydalansın arkadaşlar...

    Ayrıca aşk'ı sormak için çok yanlış bir kişiyi seçtin :D Çünkü ben bu dediklerimi sadece okuduklarıma ve "mantığıma" göre söylüyorum. Aşk nedir bilmem ben, böyle ahkam kestiğime bakma... Zaten bu zamanda aşka da inanmam ben, şöyle 100-200 yıl önce olsa inanabilirdim deee :D Yok artık inanmam...
    Tüm insalığın ağzından düşürmediği, en kutsal duygu saydığı aşk günümüzdeki kadar basit olmamalı... Haksız mıyım?
    Ama platonik olunca sanki o eski zamanlardaki aşklara benziyor gibime geldiğinden seni bu yollara sürüyorum :) Maalesef elimizde aşk kalmadı, imitasyonuyla yetininiz, diyorum :)

    Olurda bir gün gerçekten aşık olursan bana da anlatırsın, bak şurda şurda yanlış düşünmüşsün, gezdim gördüm öğrendim bu böyleymiş dersin, değil mi canım koyunum...

    (Ne diyorum ben yaa..Off puuff, kuş kadar aklım var zaten onu da buna yorarken aklım karıştı, ne diyordum ben ya... )

    YanıtlaSil