28 Ekim 2009 Çarşamba

Miniklerim Bakterilerim


Ablaları, abileri bakın! İşte bunlar benim mini mini baktericiklerim :) Bunların ekimini mikrobiyoloji dersinde, ben yaptım, kendim yaptım :)

Yaparken çok eğlendim :)

Önce bakterilerimizin rahatça yaşayabileceği steril, besi yeri (yuvarlak kabın içinde) hazırladık. Sonra steril koşullarda yani bek alevinin 30 cm çapında, özeyle (bakterileri almamıza yarayan çubuğa benzer birşey) zikzaklar çizerek bakterilerin besi yerine yerleşmesini sağladık. Ertesi gün bakterilerimiz çoğaldılar ve koloni oluşturdular. Fotoğraftaki baloncuk gibi toplu iğne başı gibi görünen şeylerin hepsi birer koloni... Besiyerine ekim yaparken çok dikkatli olup, sterilizasyondan ödün vermemiz ve amacımızın kolonileri tek tek düşürmek olması gerkiyor.
İlk deneme için gayet iyi olduğumu söylediler :)

Peki biz bu bakterileri ve kolonileri ne yapıyoruz? 
Kolonilerin yuvarlak, girintili çıkıntılı, düğmeye benzemelerine, su damlası gibi olmalarına ya da özeyle dokunduğumuzda uzamalarına, besi yerinin bir ucundan diğer ucuna sürüklenmeleri gibi çeşitli özelliklerine bakarak, onların hangi bakteriye ait olduğunu bulmaya çalışıyoruz :)

Bundan başka, bakterileri boyayarak, mikroskopta inceleyiyoruz, bizde bir ışık yakmasını bekliyoruz :)Bundan da yaptım :) Benim boyadıklarım mor mor üzüm salkımları şeklindeydi :)

Daha sonra daha özel testler var onlardan yapılıyor ama ben onları bilmiyorum :D Öğrenince söylerim ...

(Bu bakterilerin ne olduğunu sorarsanız, ben de bilmiyorum :D Ama E.coli olabilirmiş... öyle dediler... )

4 yorum:

  1. Vışşş... Bakterilerim var demek ne komik geliyor insana.. =)

    YanıtlaSil
  2. Zevkli birsey olsa gerek :) Ama dikkat filmlerdeki gibi bisiler olmasin sonra :p Hayal gucum genistirde hemen senaryolar cizdim kafam da hehe :)

    YanıtlaSil
  3. Maşallah ne güzel bakterileriniz var tebrik ederim
    Emeklerinize Sağlık

    YanıtlaSil