22 Haziran 2009 Pazartesi

Meyve Oturtma :P

Bugün temizlik günüydü...Evin yarısını süpürdüm ve bir de halı sildim.Çok yoruldum, ellerim parçalandı...
Bazıları için bunlar ne ki..Hergün yaptıkları sıradan işler..Ama benim gibi ev işi yapmaktan uzak biri için bunlar gerçekten çok zor işler...Ve abartmıyorum, gerçekten ellerim parçalandı, çünkü kaç gündür onu bunu yıkamaktan ellerim şişmişti...
Temizlik anlayışım, Elif Şafak'a göre "Radikal Temizlik"çiymiş :) Bunu da yeni öğrendim :=) Radikal temizlikçiler, evi bir bütün olarak değil de parça parça temizlerlermiş, tüm bir günlerini sadece, misal mutfağı, temizlemek için harcayabilirlermiş.Ve tabiki bunların temizlik için belirledikleri bir gün olmazmış oysa ki geleneksel temizlikçilerin kesinkes günleri olurmuş ve o gün evin ucunu bucağını, kıyısını köşesini temizlerlermiş.
Ben saydığım işleri yaparken sevgili ikizimde mutfakta bize yemek yapmakla meşguldü.Ve ödül olarak bize adını "kayısı oturtma" koyduğumuz, pekte bildiğimiz oturtmalara benzemeyen meyveli buz :) Yaptı.Eminim başka bi adı vardır bunun ama kayısı oturtma dedik gitti... Ben beğendim, siz de deneyin bakalım beğenecek misiniz :P


Malzemeler:
  • Kayısı + Kiraz (isteğe bağlı iki çeşit meyve örn;şeftali+vişne, kavun+karpuz...)
  • Krem Şanti
  • Pudra Şekeri
Yapılışı:
  • Meyvelerin kabuklarını soyunuz, kirazın da :)
  • Buzluğa koyunuz, 1-2 saat beklesinler-dikkat edin tamamen donmasınlar..
  • Meyveleri dolaptan çıkarın ve pudra şekerine bulayın.
  • Tekrar buzdolabına koyun ama bu sefer tamamen donsunlar.
  • Bir tabağa yerleştirin kayısıları, üstüne bol krem şanti koyun.
  • Kirazları, k(e)rem şantinin(:oD) üzerine koyun.
Süsleme:
  • Kirazların üzerine biraz krem şanti ile antep fıstığı, fındık vb. konulabilir ya da başka meyvelerde araya katılarak kule şekli verilebilir.Krem şanti yerine dondurma da kullanabilirsiniz.Zevkinize kalmış :)
Servis, tabiki soğuk, yanında da soğuk birşeyler..

4 yorum:

  1. insanın ikizinin olması negzel bişi :)(:

    YanıtlaSil
  2. Bu temizlik meselesi "Bit Palas"ta geciyordu sanırım.Pek hoşuma gitmemişti o kitap. ıyk :)
    meyve oturtma enfes görünüyor yalnız (:

    YanıtlaSil
  3. Aradan bir ay geçti ve ben ancak dönebiliyorum yorumlarınıza (: Affola..

    ÇilekliSüt; her zaman da değil.. (aman okumasın)

    Elif; onun işi görsellik zaten :)Bir de yaptığı salataları görsen.. yemeye kıyamazsın... Yemede yanında yat :D

    Mevsim-i Felah; Doğru bildin :)Ama ben sevmiştim hatta madamı da...

    YanıtlaSil