15 Şubat 2009 Pazar

CumalıKızık

Selam ballar ben geldim hem de cumalıkızık fotoğraflarıyla geldim.Orasıda neresi ki?
Şimdi hemencik anlatayım..Cumalıkızık, Bursa'da bir köy :) Meşhur bir köy :) Kınalı kar, Yeşeren Düşler, Kurtuluş, Kuruluş gibi gibi dizilerin çekildiği turistik bir köy.. Turistik önemi nerden geliyormuş, mimarisinden geliyormuş.Ordaki evlerin bir çoğu geçen zamana rağmen yıkılmayıp hep beraber ayakta kalınca tarihi bir doku zenginliği oluşturmuşlar.(Daha ayrıntılı bilgi isteyen googleye soruveriversin..)
Geçen hafta sonu okullar açılmadan azıcık kendimize ödül verelim dedik, köye gidelim dedik.Dedik amma yolu hiçbirimiz bilmiyoruz, yakın çevreden şöyle bir araştırma yapınca kimsenin oraya gitmediğini öğrendik(ablam gitmişti ama nasıl gidileceğini bilmiyordu, Allah'a emanet arkadaşlarıyla gitmiş...)
Neyse imdadımıza google yetişti bir de benim sivri zekam :P (Bursa'ya gelipte gidecek olanlar yolu tarif ediyom iyi dinleyin.Eğer otobüsle gidecekseniz 22 numaralı otobüs, Ulucaminin karşısındaki postahanenin olduğu duraktan binince yarım saate kadar götürüyor.Minibüsle gidecekseniz santral garajdan gidiliyormuş.Arabanızla gidecekseniz Ankara yoluna geçin, Yıldırım tarafına doğru ilerleyin tabelalar size yardım edecektir ama Kınalıkar Kestane Şekerlerine gelince sağa dönün, ayrıca karşı şeritte Pasific Petrol İstasyonu var, döndükten sonra hiç bir yere sapmadan dümdüz yoldan gidin.)Ve ta ta taaam işte Cumalıkızık!

Köyün camisi,Reçel ve erişte satan bir teyze, Portakal reçeli yapan bir el(sağ), Köyün evlerinden bazıları(sol)
Bir sürü fotoğraf çektik, köyü baştan aşağı gezdik.Cin aralığı denen sokağı-dünyanın en dar sokağıymışmış- uzun arayış sonunda bulduk.Köyün Etnografya müzesini de, hadi.. hadi.. nerede kaldın feryatları, arasında gezdim.Sabah hava kapalı olmasına rağmen, öğlene doğru açınca güzel bir gün geçti.Kısmetse baharda daha kalabalık olarak tekrar gitmeyi planlıyoruz.

6 yorum:

  1. Süper ya arada bir böyle kaçamaklar yapmak insanın ömrüne ömür katar valla :)

    YanıtlaSil
  2. ıyyyk; o kınalı kar dizisini hiç sevmezdim. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş gerçekten.İnanın İstanbul'un gürültüsünden,kalabalığından böyle yerlere hasret kalmış durumdayız..

    YanıtlaSil
  4. Oraya kadar gitmişken insan Cin Aralığı Sokağının fotoğrafını çekmez mi?

    YanıtlaSil
  5. E.Ali, aslında çektim ama koymadım..güzel olmadılar zaten...

    YanıtlaSil
  6. Ben bozuk çıkmış resimleri biraz küçültmeyle, biraz ışığını rengini kontrastını değiştirmeyle bir şeye benzetebiliyorum. Biraz uğraşsan olabilirdi belki.

    YanıtlaSil