8 Ekim 2008 Çarşamba

Nur Topu Gibi Bir Kuzum Oldu!

 
Bu sefer açılışı okuldan bir fotoğrafla yapayım dedim.Ve işte karşınızda okulda en çok ilgimi çeken yerlerden biri olan anatomi labaratuvarımız :D En önde bir köpeğin iskeleti, onun yanında büyük ihtimalle bir atın mandibulası yani alt çene kemiği. Masaların üstünde çeşitli hayvanların kafatasları. En arkadaki ata benzeyen karartı ise bildiğiniz at :) Doldurmuşlar galiba..Ellemeye çekiniyorum, onun için tam birşey söyleyemiceğim. Onun hemen yanında ise keçi iskeleti ve tavuk hatta horuz var :D
 Anatomi laboratuvarından sonra en sevdiğim yerler fizyoloji ve histoloji laboratuvarları..
Bugün fizyoloji dersinde "hematokrit deneyi" yaptık.Ayrıntılı ayrıntılı anlatmak isterdim ama ders çalışmam lazım onun için bir an önce diğer anlatacaklarımı da anlatayım.(Söz en uygun zamanda anlatacağım bu deneyi haattaa kırılmadıysa benimkinin fotoğrafını çekeceğim ve koyacağım buraya.)
  
İşte asıl anlatmak istediğim konu ve fotoğrafı :) Bunlar bizim kuzular: Rosa-Firüze(solda) ve Kleopatra (sağda) Anatomi dersinde hocamız "herkes kendine bir kafatası edinsin, evde/yurtta boş vakitlerinizde öğrendikleriniz tekrar edersiniz" dediydi. Biz de uslu öğrenciler olarak kendimize bunları bulduk. Bulduk derken sanmayın, önümüze böyle tertemiz geldi.  Haşlamayı,  etleri(beyni) çıkarmayı, falanın fişmanın hepsini biz yaptık.Ve mutlu son nur topu gibi iki kuzu kafamız oldu. Ama kuzu olmalarından dolayı, kemikleri çok hassas, daha tam kemikleşememiş.Rosa-Firüze'nin burnu(os nasale) düştü düşecek gibime geliyor onun için kemikler tam kuruyunca burnunu yapıştıracağız.(Keşke yandan çekseymişim fotoğraflarını daha net görünürlerdi.)
Bu arada söz vermiş olmayayım ama vakit bulabilirsem, nasıl böyle kemik yapılacağını anlatayım belki bi' arayanın işine yarar :D
 
İçiniz mi karardı kemiklerden ve muhabbetten..Alın size karbeyaz kedicikler hem de Van kedisi..Komşumuz E. Amcanın oluyor bunlar :D Bir gün E. Amcayı, onun kedilerini, köpeklerini, evini ve onun hakkındaki dedikoduları da anlatayım..Traji komik..
Eee bu minnoşlar ne mi yapıyorlar, pür dikkat bir böceği inceliyorlar..Laf aramızda şu yüksekte olan kedi böcekten korkuyor.Böcekte inadına onun üstüne gidiyor, komik bir görüntüydü, böcekten kaçması :D

12 yorum:

  1. kuzular hakkında bu güne kadar yazılmamışları yazmışsın, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  2. benide alır nolur nolur...bende gelim oraya...jurassic park gibi yauu :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel yazı.
    Kediler harika pamuk gibi.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ben o pisileri yerim. Sevimli bıdıklar. O kafatasları da kuzu dan çok ata benziyor. Nasıl kuzuymuş öyle?

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı. Teşekkürler

    Ice-Breaker

    YanıtlaSil
  6. Bu kuzunun kesilmemiş, eti kemiğinden ayrılmamış hali daha bir hoşmuş.Sayende onu da anlamış olduk.Kesilmemiş diyorum.Çünkü ben tavuk etinden başka hiçbir hayvanın etini yemediğimden eve alındığında görmemek için elimden geleni yaparım.Sanırım bu yaptığım da kediciğin böcekten kaçması gibi birşey...

    YanıtlaSil
  7. Ersin; En az 5 sene daha burdayım, inşallah.Gör bak daha neler neler yazacağım..
    Hoşgelmişsin bu arada:)

    Tnrzclk; Gel, üç beş gün takıl bize zaten sınıf kocaman hocalar farketmez bile seni :) Sonra beğenirsen başına öss'yi başına musallat ederiz :)

    Taze Nane; Hoşgeldin bacım :)Yazıyı beğendiğine sevindim.
    Minnoşlarım benim öyledirler..Selam söylüyorlar sana :)

    Buzcevheri;Sevimli bıdıklar seni kocaman öpüyorlarmış :)Arada tercümanlık görevi verdiler bana :)
    Haklısın valla ne biçim kuzu onlar öyle :)Artist artist poz vermişler aynı ata benzemişler :)Bi' daha ki sefere dicem, o kadar makyaj yapmasınlar :)Ama ben biliyorum bunların hepsi Kleopatra'nın başının altından çıktıyor..İkizime diyeyim de büksün kulağını onun :)

    İce-Breaker;Hoşgeldin kardeş.Güzel diyorsan güzeldir :)

    Kayra; Canım kardeşim benim.. Kıyamam ben sana :(
    Ama böyle şeyleri mecbur görmen lazım, ilerde kurban kesmen lazım geldiğinde ne yapacaksın yoksa?
    Benim de, içim böyle küçük hayvanların kesilmesine razı gelmiyor, hatta bunları böyle temizledikten sonra rüyama bile girdiler.. ama.. diyemeyiz ki birşey.. Sonuçta bu benim eğitimimin ve mesleğimin bir parçası..

    YanıtlaSil
  8. çılgınsın sennn :)) kemikler kafatasları filan waauuuwwww bu tam bir çılgınlıkkk :DD

    kedileri ham ham yapasım geldi valla tüy yumaklarım benim :))

    YanıtlaSil
  9. Çok enteresan bir yermiş gerçekten okulunuz. tnrzclk' katılıyorum. Adının telaffuz etmek biraz zor oldu ama.

    YanıtlaSil
  10. benim her ne kadar içim kaldırmasa da, oğlum çok ciddi veteriner olmak istiyor, ona göstereceğim bloğunuzu,özellikle anatomi dersini, paylaşmaya devam edin.pisicikler çok sevimli,

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil