29 Ağustos 2008 Cuma

Vaka-i Hayriye

Ablamı everiyoruz...(Israrlar üzerine bu cümleyi değiştirdim, eskisini ikizim bile ağır buldu.Şaka yapmıştım ama..Şakaydı yani..)
Kime verdik?Yemek yapabilen, ev işinden anlayan, işi iyi, maaşı iyi, karakteri iyi, ailesi iyi, az buçuk yakışıklı birisine.Kısaca tam evlenilecek adam...Peki ablam böyle birini hakediyor mu? Tartışılmalı ama siz onu tanımadığınızdan bunu sizle tartışamam.(Aslında tanıyanlarla da tartışamam çünkü herkes onu pek sever, kötü birşeyler söylesem hemen sen ablana nasıl böyle dersin, kıskanç, haset, derler..onun içun heç bişeycikler söylemiyorum.)
Herkesin çok sevindiği bu işten en çok zararlı çıkan maalesef ki ben ve cefakar ikizim oldu.Çünkü misafirlerin neredeyse tüm sorumluluğu ve evin temizlikle ilgili tüm sorumluluğu bizim üstümüze kaldı.Dile kolay üç gün boyunca mutfaktan çıkamadık o kadar ki ablamı isterlerken ki o en önemli anı bile göremedik.(Enişte beyin babası o kadar acele davranmış ki daha kahveler bile verilmeden "verdik gitti demiş" babam.)Bir yandan biz, bir yandan bulaşık makinesi çalışa çalışa, onca bulaşığı tam bitirdik derken, yine yemek vakti!Bu arada sevgili ablacığımızsa, bizi paylamaktan ve mutfağı gereksiz yere işgal etmekten başka bir işe yaramadı.
Kız istemenin hemen ertesi günü nişan yüzükleri alınıp takıldı.Aslında bizim adetlere göre ertesi günü tatlı yenilip, sözlenirler ama damadın ailesi pek bir aceleci.Onlara kalsa önümüzdeki ekimin ilk haftası düğün yapacaklar!
Bu işte benim aklımı en çok karıştıran konu da bu düğünün nerede olacağı mevzusu oldu. Ankara? Bingöl? Bursa? Adana? Hangisini seçersek seçelim kesinlikle düğün çok zor olacak.Bizim sülale büyüktür, onlarınkisi bizimkinden de büyük(kız istemeye bile 15 kişiyle geldiler..)Aslında tüm zorluk kına gecesinden kaynaklanıyor.Kına gecesi eğer Bursa'da olursa düğün ancak 2 gün sonra olabiliyor çünkü Bursa-Bingöl arası tam 24 saatmiş!Acaba kına gecesi de yapmasak mı diyorum :D
Neyse tüm bu yorucu işlerden sonra enişte bey, annesinin "Tüm işleri ikizler çekip, çevirdi, gitmeden bi' gönüllerini al" demesi üzerine bizi Mudanya'ya balık yemeye götürdü.Ama biraz sahil boyu falan da yapınca yine yorucu bir gün oldu...
Ondan sonra ki günler bir vakfa burs başvurusu yapmakla çekti.Düğün telaşesi içinde üç çocuk okutmak kolay iş değil.Hele hele de iki tanesi veteriner fakültesiyse..Neyse bakalım Allah yardım eder zâhir..
 
Nişan yüzükleri...(Yengem beğendi...)

12 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Yazınızın ilk cümlesi belirttiğiniz üzere biraz ağır olmuş. (:
    (bazı) Kardeşler arasındaki anlaşmazlıklar birbirlerinden uzaklaştıkları anda yerini özleme bırakıyor.Kendimden biliyorum.
    Bir yastıkta kocarlar inşallah. (:

    YanıtlaSil
  3. Allah hayırlı uğurlu etsin.
    Yukardaki ilk cümle şakadır herkes gibi ben de anlıyorum. Ama istanbulda kullanımı şakadan öte kabalıktan öte ciddi anlamda büyük bir hakarettir. O birinci cümleyi eminim ağırlığını bilmeden yazdın. Amacın sadece şaka elbette.
    Yalnız, bu mutlu olayın anlatılmasında bu söz bulunmamalı. O şakayı kesinlikle silmelisin veya değiştirmelisin.
    (bu yorumumun birinci cümlesinden sorasını silebilirsin.)

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı olsun efendim...

    Darısı yeni boşanmış olup da başıma ekşimiş olan ablama. Benden uzak nirvanaya yakın olsun.. =)

    YanıtlaSil
  5. hayırlısı olsun bakalım herkes için :) yüzükler güzelmiş beğendim .senin ikizin mi vardı bea ne güzel gerçi onu bide size sormak lazım :P

    YanıtlaSil
  6. Allah tamamını erdirsin sıra bende demek artık :pPp :D

    YanıtlaSil
  7. Kayra & E.Ali
    Amin Aminn..Bir yastıkta kocasınlar..
    +
    O malum ilk cümleyi değiştirdim.Biraz ağır kaçtığını ben de farketmiştim ama hem şaka amaçlı hem de biraz sinirle yazmıştım.Malum o kadar yoruluyoruz biz, adı iyi olan o oluyor.Biraz(hayır epey)kıskancım.İhmale, ikinci plana atılmaya ve unutulmaya hiç gelemiyorum..Ve bu aralar hep ikinci plandaydım..Ailemi geçtim, arkadaşlarım için bile ikinci plandaydım:(( Kıskançlık damarım tuttu, öyle yazıverdim ucunun nereye gittiğini düşünmeden.Affola..
    Bu arada ablam artık bu tür şakalarımıza alıştı-annemde dahil olmak üzere hepimiz enişte beye şikayet ediyoruz onu(konya yöresinde bu yaptığımız olaya çocuğunu yarıştırmak deniliyormuş.)- ama yine de ben ondan özür diliyorum.(%90 okuyacaktır bunu diye tahmin ediyorum.)

    Buzcevheri;Amin..Merak etme o da bulur birini.O bulmasa, başkası onu bulur.Örnek şekil-A ablam.

    Arzuhal;Ne gülüyon ablacım :D

    Sananaaki Bananesan;Sana "San" dememde sakınca yoktur heralde-nikin uzunuma kaçıyor da-
    Yüzükleri yengem önermiş, onlarda tamam demişler.Normalde ablamın birşey beğenmesi çok zor olur.Hatta enişte bey bile ablamda, beni nasıl beğendi de alacak oldu, diyip şaşıyor.

    ÇilekliSüt; Hadi İnşallah seni de verelim.

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı olsun inşallah hem onun hem de sizin için :))

    YanıtlaSil
  9. trilyeye gitseydiniz yahhu :))) inş. burs bulursun bak :((

    YanıtlaSil
  10. Allah tamamini erdirir insallah canim. Omur boyu mutluluklar ablan ve enistene :)

    Darisi sanaa :)

    YanıtlaSil
  11. Eh hadi kurtuluyorsun.gitsinde yeriniz genişlesin ..Şaka Allah bir yastıkta kocatsın hayırlı uğurlu olsun ..

    YanıtlaSil