12 Temmuz 2008 Cumartesi

Öss

Öss açıklandı.Kaç puan aldıklarını sorduğum arkadaşlarım, aldıkları puanları beğenmediklerinden söylemediler!Oysa ki ben geçen sene, puanımı beğenmediğim halde her sorana söylemiştim, en söylemek istemediklerim de dahil!Sanki, onları kötüleyeceğim, ayol sen bunu mu aldın, meğer sen bir hiçmişsin!Git sen benim arkadaş kriterlerime uymazsın, sen tembelsin! "diyeceğim!
Hayır, bu yaptıklarını beğenmedim en azından puanlarını söylemeseler bile kibar bir dille bunu bana söyleyebilirlerdi, onları anlayabilirdim.Yakın arkadaş olacağız güyaaa! Hıh :-(
Amma velakin ben de çare tükenmez, eğer öğrenmek istiyorsam bir şeyi evvelallah öğrenirim  :D Ki şimdi de öğrendim :D ( Gözünde gözlük, elinde büyüteç dedektif havalarındayım.)
Ama onlara bir şey çaktırmayacağım, eğer söyleselerdi onları teselli ederdim, şimdi etmeyeceğim, fikir beyan da etmeyeceğim.Bildikleri gibi yapsınlar diye :(
-
Bu arada dün de OKS açıklanmıştı.Annemin arkadaşının oğlu normalde tüm soruları cevaplamıştı ama okuldan 98 puan almış diye OKS birincisi olamamıştı!Bazıları bu durumu haksızlık olarak nitelendiriyorlar.Bence hiçte bile.Tamam çocuk zeki, akıllı, birinci öğrencilerin arasında adının geçmesini ben de isterdim ama sonuçta okul da önemli.Ve öğrencileri ayırt etmede, okuldaki durumları da kullanılmalı.
Lakin, öğrenci ile okul yönetimi ve öğretmenler arasında bir ters düşme olayı olduysa, öğrenci haklı olsa da, öğrenci zararlı çıkıyor.(Tecrübeyle kanıtlanmıştır.)Bu da maalesef notlarla oluyor.(Olmuyor, yok öyle bir şey diyenlere, ellerini vicdanlarına koymalarını söylüyorum.)
Bir de her öğretmenin sınavlarda sorduğu soruların zorlukları ve kolaylıkları var.Eğer öğretmenimiz zor soruyorsa okuldan gelen puanımız düşüyor, kolay sorarsa artıyor.Her okuldaki öğretmenin sorduğu soruların kolaylık derecesi de farklı olduğuna göre, okuldan gelen puan aslında pek de ölçücü olmuyor.
Bu açılardan bakınca da onlar haklı.

Neyse canıııııım, olan olmuş, biten bitmiş.Biz kendimize bakalım...

6 yorum:

  1. Gerçekten de okul notu önemli.Bazı veliler oğlum boşver sınıfı geçtin ya önemli değil gerisi diyorlar.Ama bilmiyorlar ki gelecekte bu puanların ne sorunlara neden olacağını...
    Öğretmenlerde de standart olsaydı keşke ama ne mümkün...

    YanıtlaSil
  2. doğru dediğin gibi biz kendimize bakalım :)

    YanıtlaSil
  3. Vişneciğim en kıl olduğum davranış biçimi,bu neye benziyor biliyormusun hamile kadınların karnındaki çocuğun cinsiyetini bildiği halde söylememesine benzer.Kadınlar arasında çok olur bu,nazar değecek haşa cinsiyetine bir helal gelecek ya söylemeyince.Alakaya maydonoz deme sakın ilk okuduğumda aklıma bu geldi fit oldum :))
    Boşver ya ,salla ...:)

    YanıtlaSil
  4. Aslında bu durumdan koca bir post çıkar neyse açmayalım ağzımızı en iyisi..Bana bıraktığın yormuda hiç beğenmedim,bir an önce ruhun ferahlar inşallah..Bana dönmüşün kuzum bende blogcuların en karası benim diyodum,sollama beni düzel bir an evvell..

    YanıtlaSil
  5. hee bende sölemeyen kişilerin kimlik bilgilerini sorgulatım buldum..bana net acılmadı bakamadım demişlerdi.arayıp siz bakamamıssınz madem ben söliim dedim:) eminim telin ucunda morarmıslardır..heheh yasasın kötülük..

    YanıtlaSil
  6. Abdusselam;Lise için de geçerli bu.
    Mesela ben öss'ye tekrar girsem okul bana 80 puan verecek ama çalışmayan tembellere 70-75 verirse iyi.
    Ortalama bir Fen öğrencisi için 1 puanın anlamı yaklaşık 2000 kişi oluyor.Aşağılarda bu rakam daha da artıyor.Bu durumları göz önünde bulunduran birisi ne yapıp eder, okul notlarını iyi tutar.

    Forewell;Devir bencil olma zamanı..

    İlham Perisi;Bunların nazar değecek birşeyleri yok.Hepsi dökülmüş!
    Biri hariç o da sayısalda 857. olmuş ve toplam 367 puan yapmış!Hem de ilk senesinde! Allah nazarlardan saklasın...(Böyle diyorum ama bakmayın siz bana, haberi öğrenince onu bi kıskandım sormayın :( İçimdeki tüm fesat dürtüler ortaya çıktı, fesadımdan çatladım :( Seneye 856. olup ona hava atasım geldi ama onu da gözüm kesmedi:( Gerçi o, hava bile atmadı, alçak gönüllü, zeki çocuk işte napcan...)
    -
    Benim ki gelip, giden cinsten.Genellikle gece vakitleri geliyorlar.Allahtan erkenden uyuyorum, ya bi de uyuyamasam:S

    Bezbebek;Ben de aynen öyle yaptım :D
    Ama bunları yaparken, teeee ilkokuldan arkadaşlarımın tc no'larına, kuzenlerimkilerden daha kolay ulaştım.Bu durum bana gösterdi ki arkadaşlarımı, kuzenlerimden çok çok çok daha iyi tanıyorum.Şİmdi kendimi mi yoksa, akrabalarımı mı ayıplamalıyım bilemedim...

    YanıtlaSil