26 Temmuz 2008 Cumartesi

Kültür Farklılıkları

Malumumuz yaz tatili epeeey uzun bir tatil.Ben de boş geçmesin bari deyip, İngilizce kursuna yazıldıydım.Sen bu sene zaten hazırlık okumamış mıydın diyenlere, evet okumuştum ama iş konuşmaya gelince...Onun için konuşma dersleri almaya başladıydım.

Konumuz kültür farklılıklarıydı.Steve konuşmamızı bekliyordu..Ben her zamanki gibi konuşamıyordum, bari Türkçe konuş deselerdi, onu bile yapamayacak durumdaydım.Steve, ikizim ve turuncu saçlı çocuk(hala adını bilmiyorum) aralarında şakır şakır konuşuyorlardı.Sıkılmıştım...Ama sonra ilginç bir konudan konuşmaya başladılar; kültür çatışmaları...İlgimi çeken Steve'in söyledikleriydi.
Steve'in önceki eşi yani Londra'daki, Katolik'miş.Bizim hoca katolik değilmiş, anladığım kadarıylada müslümanmış.İlk çocukları olduğunda eşiyle beraber bir kiliseye gitmişler.Orada çocuğu vaftiz edilmiş ve Steve papazın şahitliğinde çocuk üzerinde hiçbir hakkı olmadığını kabul eden bir sözleşme imzalamak zorunda bırakılmış.Bu çok saçma, diyordu ama o zamanlar elinden bir şey gelmemiş demek ki..Sonra ekledi; İngiltere'de çocuğun anne veya babasından biri katolik ise, çocuk büyük çoğunlukla Katolik oluyormuş ve o sözleşme katolik olmayan ebeveyne imzalatılıyormuş!Bu durum farklı mezhepler için de geçerliymiş!Çocuğun katolikliği seçmesini anlayabilirim ama katolik olmayan ebeveyne zorla böyle bir sözleşme imzalatılmasını aklım almıyor.Koskoca adamın yalan söyleyecek hali yok, heralde doğrudur.Ama internette böyle bir olayın varlığına dair birşeyler bulamadım.Ama eğer doğruysa ne kadar bağnaz bir tutum!
Bize de sordu, sizin bildiğiniz bu tür olaylar var mı diye.Doğrusu benim bildiğim çok yakından bildiğim türk-yabancı, müslüman-hristiyan/yahudi evliliği yok :) Ama diğer arkadaşların böyle tanıdıkları varmış ve dediklerine göre bu kişilerin evlilikleri yolunda gidiyormuş.Steve bunun sebebini, bu kişilerin Türkiye'de yaşamalarına bağladı.Ve yine örnek olarak kendisini gösterdi.Şimdiki eşi bir Türk'müş, evlilikleri yolundaymış.Türklerin ve müslümanların hoşgörülerini öve öve bitiremedi desem, yalan olmaz :)
İkizim ise Yabancı Damat dizisini örnek verdi. :D Neden benim aklıma gelmedi diye başımı duvarlara vurmak istedim ama yapmadım kıyamadım canıma..Çok tatlıdır benim canım...

Son olarak farklı kültürden bir erkekle/bayanla evlenmek isteyip istemediğimizi sordu :) Biraz çetrefilli bir konu...Uzun süre düşünmek ve öyle karar vermek lazım...Ama kader bu belli olmaz, değil mi :)
Bu konuyla Aksiyon Dergisinden bir yazı buldum.Antalya'da yaz aşkı olarak başlayan genellikle Türk erkek-yabancı bayan evliliklerini incelemişler...İşte o yazı: Sahillerin Kayıp Nesli
-
Google sessiz sedasız pagerank güncellemişmiş.Beni de 2'den 3'e çıkarmışmış.Allah razı olsun, Google Amca :P

14 yorum:

  1. http://www.bloggerdestek.com/2008/04/yeni-bir-tema.html

    http://www.blogcrowds.com/resources/blogger_template.php


    http://www.eblogtemplates.com/templates/blogger-templates/page/5/

    bir bak bakalım bunlara

    YanıtlaSil
  2. Merhabaaaa önce :) Bu yazıyı okuyunca o kadar rahatladım ki bu duyguyu anlatmam imkansız :D Bu sene ben de hazırlık okudum ve bu günlerde bir ingilizce kursuna gidiyorum.Amaç belli speakingi geliştirmek :) Yalnız değilmişim oley be :p Kültür farklılıklarına gelince okuldaki gramer hocamız Nick bir türk ile evliydi ve halinden çok memnun olduğunu,bütün arkadaşlarına türk ve müslüman bir bayan ile evlenmelerini tavsiye ettiğini söylemişti :)) Bilmem ne kadar doğruydu ama :D

    YanıtlaSil
  3. Elin yabancısı Türk müslüman alın der bizimkiler de rus "ukrein" kadın peşinde koşar..... hay Allah'ım ne odun kafalı erkeklerimiz var yaaa :))

    YanıtlaSil
  4. Kandilin mübarek olsun .Bizede dua et :)

    YanıtlaSil
  5. Din millileştirilince böyle şeyler oluyor işte.. Din milli kültürün bir parçası gibi kabul ediliyor. Oysa din evrenseldir. Özellikle islam ve hıristiyanlık dinleri evvrenseldir.
    Yazındaki bilgiye bakılırsa ingilizler dini bir asimilasyon aracı gibi kullanıyorlar.
    Bizde de her zaman olmuştur. Mesela bir adam güya müslüman olur, sünnet olması ve adının değiştirlmesi kâfi görülür. Adam namaz kılmaz, türklerle rakı içer, sözde müslüman olmuştur. Biz de sözde müslüman geçiniriz.
    İslamda müslüman olunca isim değiştirmek sonradan ortaya çıkmıştır. gerçekte öyle bir şey yoktur.
    Neyse, bunlar derin meselele ama güzel bir konu açmışsın.
    Ayrıca kandilin mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  6. Birde şöyle birşey var;

    "Adamların bir işi var Bizim Dinimiz gibi, Bir dinleri var bizim işimiz gibi" M.A.ERSOY yanılmıyorsam :)

    YanıtlaSil
  7. farklılık ıste cazıp kılabılıyor :)))
    _________
    yasasnnnn bu gun cuma
    mutlu bır hafta sonu dılıyorummmm

    YanıtlaSil
  8. Bence farklı kültürler arasında mutlaka sorun çıkar.
    Ha bir taraf kendi kültürünü pek önemsemiyorsa o ayrı...
    En büyük sorun da çocuğun hangi kültür üzerine yetiştirileceği olsa gerek...
    Tabi taraflardan biri, kültürüne malik değilse o ayrı...
    Güzel paylaşımın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Hello, when you can pasate per house to collect a gift. Kisses

    YanıtlaSil
  10. Nişanlısı Kral olsun diye mezhep değiştirdi
    İngiltere Kraliçesi 2’nci Elizabeth’in torunu ve tahtın 11’inci varisi Prens Peter, Kanadalı Autumn Kelly ile nişanlandı

    İngiltere yasalarına göre tahta oturacak kişinin ve eşinin Anglikan olması gerekiyor. Kelly de nişanlısının tahta geçme şansı devam etsin diye Katoliklikten, Anglikan mezhebine geçti.

    kaynak: nethaber
    Tony Blair mezhep değiştirdi
    Eski Başbakan Tony Blair'in Anglikanizm inancını bırakıp, Katolik inancını benimsediği açıklandı.
    Eski İngiltere Başbakanı Blair'in Sözcüsü Matthew Doyle, İngiliz medyasında Blair'in inancını değiştirdiğiyle ilgili çıkan haberleri doğruladı. Blair'in cuma gecesi düzenlenen bir törenle Anglikanizm inancından Katolik inancına geçtiğini ifade eden Doyle, konuyla ilgili daha fazla açıklama yapmadı. Eşi ve 4 çocuğu Katolik olan Blair'in, Katolik inancına geçmesi uzun zamandır bekleniyordu.

    Başbakan olduğu dönemde dahil olmak üzere, yaklaşık 10 yıldır bu konuda spekülasyonlar yapılmaktaydı. Blair, görevini bıraktığı 27 Temmuz'un ardından dün inanç değişikliğini gerçekleştirmiş oldu.

    ANGLİKANİZM NEDİR?

    Vikipedi'ye göre, İngiltere'nin resmî kilisesi olan Anglikan Kilisesi'ne has ilke, doktrin ve kurumları içinde barındıran İngiltere Kralı VIII.Henri'nin kurduğu bir Hıristiyanlık mezhebidir. Katoliklik ve Protestanlık arasında bir orta yol olarak görüldüğü için Latince Via Media olarak adlandırılmıştır.

    kaynak:Yeni Şafak
    **************
    Bunlar konuyla ilgili haber sitelerinde bulduklarım.İsterseniz yayımlarsınız.
    Ali Abi'me aynen katılıyorum bu konuda.

    YanıtlaSil
  11. Sürekli yabancı müzik dinle, Türkçe altyazılı filmler izle ama en işe yarayanı online oyunlar oyna. Ben de süper işe yaradı. Aşmış düzeyde bir ingilizcem yok ama bir yabancıyla her şeyi konuşabilirim. Geyiğin dibine vururum. İngilizce bilmek şart. İyi yapmışsın, elinde imkan varsa 1 aylığına yurt dışına git. En güzel yolu içinde kalarak öğrenmek.

    YanıtlaSil
  12. İlham Perisi; Bu nasıl olmuş?

    Böcük; Hoşgeldin.Herhalde doğrudur, çünkü Türk bayanları hem hamarat hem de cilveli..

    Çileklim;Haklısın ama el kızı güzeldir..Çünkü o erkeğin çevresindeki kızlardan daha farklı bir genetiğe sahiptir.Erkekleri de bu gen farklılığı çekiyor galiba..

    E.Ali;Çok haklısın.
    Maalesef kültürünü terk etmeyi seçen ilk biz Türkler oluyoruz.Onların kültürünü benimsiyoruz.Sonra da arada problem kalmadan(!) birada yaşıyoruz.Eğer ki kültürümüzden vazgeçmezsek sevgimizden zorunda kalıyoruz..

    Zehra; Hayırlı cumalar:)

    mgurdal; O kültünü önemsemeyen taraf biz olunca...

    Kayra;Emeğin için Sağol:)

    Buzcevheri; İlerde gidebilirsem, yurtdışına gitmeyi düşünüyorum.Kısmet..

    YanıtlaSil