9 Temmuz 2008 Çarşamba

Çicek Nedir Görmeden..

*Çiçek nedir görmeden bozkıra dalmışsan,
Çaldığın kapılardan hep nasihat almışsan,
Üstelik bu alemde aşktan mahrum kalmışsan
Desene ki güzelim, sen hiç yaşamamışsın.

Su verdiğin goncalar açmadan soluyorsa,
Sığındın geceler insafsız oluyorsa,
Üstelik bu hikaye aşksız son buluyorsa
Desene ki güzelim sen hiç yaşamamışsın..
    Geçenlerde ilk sayfasını yırtıp attığım, bir daha da yazmadığım günlüğümü-onu da tesadüfen buldum zaten- karıştırırken, saman kağıdına benzeyen bir kağıda yazılmış olarak buldum.İkbal Gürpınar'ın Günaydın Gece isimli kitabında görmüştüm, bunu.İlk önce bunu nerden bulduğumu hatırlamadım tabiki de, sonra jetonum düştü.Bu bir şarkının sözleriydi hem de Türk Sanat Mûsikisi :) Sözleri çok manalı geliyor bana.Özellikle "Desene ki güzelim sen hiç yaşamamışsın" kısmı  :-D
    Dinlemek istedim, youtubeda İnci Çayırlı'nın yorumuyla dinledim.Sonra da Ahmet Özhan'ınkini indirdim.Youtube, yine açılmıyor ama yine de youtube linkini vereyim: İnci Çayırlı-Çiçek nedir görmeden..

 Dinlemek isteyipte, hiç beni uğraştırma diyenler için Ahmet Özhan'dan:

-
Dip not:Şarkıyı ararken rastladığım bir siteden şarkı falıma baktım.Ne demişler; fala inanma, falsız da kalma...İşte de falım:)

Makam: Acemaşîran
Usûl: Aksak
Beste: İrfan Doğrusöz
Güfte: Hüseyin Siret Özsever
Gördüm seni sevdim güzelim gonce-i tersin
Sevmek mi güzel yoksa sevilmek mi, ne dersin?
Ben ağlıyorum sen de mi bitâb-ı kedersin?
Sevmek mi güzel yoksa sevilmek mi, ne dersin?
----
*Makam: Kürdili-Hicazkâr
Usûl : Nim Sofyan
Beste: Selâhaddin İnal
Güfte: Sedat Ergintuğ

5 yorum:

  1. paylaştığın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Ya, ben hiç yaşamamışım... :D
    Bu güzel paylaşım için teşekkürler efendim...;)

    YanıtlaSil
  3. ne guzelmiş bu böyle cok sagol arkadasım falında hıc fena degılmıs yanı:)

    YanıtlaSil
  4. Beğenmenize sevindim :)
    Zehra; evet falım güzel, güzel olduğu kadar da düşündürücü.

    YanıtlaSil
  5. sayenizde ilk defa dinledim.Gerçekten harika bir şarkıymış.Hareketli de.
    çok güzel çok. (:

    YanıtlaSil