2 Haziran 2008 Pazartesi

İngilizce Mesaj

"GR8 PARTY.C U 2MORO? Allie :-* "
Bu bir İngilizin telefona gelmiş veya gelme olasılığı olan İngilizce bir mesaj. Ne demek istiyormuş hemen İngilizce'ye çevirelim: "Great party. See you tomorrow? Allie (kiss)"

Az buçuk İngilizce öğrenince, bazı arkadaşlarım İngilizce mesajlar atmaya başladılar. Hal böyle olunca, İngilizce kısatmaları da öğrenmek gerekiyor yoksa mesajı okuyunca bön bön telefona bakıyorsunuz.Ya daaa mealini bulmak için sözlükleri, kitapları karıştırıyorsunuz. Eğer böyle birşeyle karışılaşırsanız, siz yorulmayasınız diye bildiklerimden bazılarını yazayım..(Belki de keklenmişimdir, yoktur böyle bişeyler)

2day=today
2moro=tomorrow
2nite=tonight
ASAP=As soon as possible
B4=before
b4n=Bye for now
btw=By the way
c=see
Cul8r=See you later
ILU=I love you
Lol=lots of love/laughing out loud
msg=Message
Pls=please
Spk=speak
Thx=Thanks
U=you
Wan2=want to
wknd=weekend
x=kiss

Dikkat ettiniz mi, onlar kısaltırken okudukları gibi yazma eğilimdeler. Onlar dillerini hafif Türkçe'ye benzeterek bozuyorlar,biz ise İngilizce'ye benzeterek...Kim bilir belki birgün İngilizce o kadar bozulur ki, bizim gibi yazdıkları gibi okurlar ya da Türkçe o kadar bozulur ki artık yazdığımız gibi okumayız... :(

7 yorum:

  1. Ayrıca

    10x= Thanks
    brb= Be Right Back
    gtg= Got To Go
    yw= You're Welcome
    Wassup?= What's up?
    r: Are
    der: There
    wanna: Want To

    aklıma gelenler bunlar...

    YanıtlaSil
  2. Vişneciğim nerelerdesin sen yahu.İyimisin bakalım,sınavlarmı çok..Bir ara seslen bana..

    Bu arada inşallah o dediğin şey olmaz çünkü ben diğer dillere en çokta yazıldıkları gibi okunmadıkları için kılım
    Seviyorum Tükçe 'yi .İnşallah hep yazdığımız gibi okuruz ,bozulmasın yaa.

    YanıtlaSil
  3. Vişneciğim umarım herşey gönlünce olup yoluna girere en kısa sürede.İyi bri iş bulursun inşallah
    Hepimiz zaman zaman dibe düşüyoruz.Ama sakın o diplerde çok kalma.Tehlikelidir oralar.Kendine iyi bak.Moralini yüksek tut,hayat daha çok şey öğretecek bizlere...

    YanıtlaSil
  4. İngilizlerden pek hoşlaşmam.Bu da dillerine karşı bir nefret oluşturdu bende.Onun için bana lazım olmaz diye düşünüyorum.Ama uğraşmışsınız teşekkürler.bir kaçı aklıma girdi.çıkmaz oldu :D

    YanıtlaSil
  5. yokh janoum turkche niye bozhulsun kiiii shekerimmmm??? :))

    YanıtlaSil
  6. sevmıyorum ıngılızceyı belkıde zorunlu ders oldugu ıcındır hep soguk gelmıstır bana
    ....................
    yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
    mutlu guzel bır hafta dılıyorum

    YanıtlaSil
  7. Bir dil bir insan diye laf vardı ya.. Hah işte artık bir dil bin insan oldu. Koca dünya ingilizce konuşurken benim işime yaramaz demek yanlış. Hatta öğrenilebiliyorsa cabası da lazım. Ama en başta güzel Türkçemizi düzgün konuşmak ve yazmak lazım.

    YanıtlaSil