10 Haziran 2008 Salı

Germinal-Emile Zola

Sinemaya da uyarlanmış, sosyal bir roman.Okurken, kitabın kalınlığı bitmeyecek hissi verse de okunması gerekir diye düşünüyorum.
Etienne Lantier, şeflerine olan saygısız hareketlerinden dolayı kovulmuş bir makinisttir.Aç bilaç kendine iş ve ekmek ararken yolu Montsou'ya gelir.Montsou'da maden ocakları vardır, orada iş bulamayacağını düşünürken şartlar onu zorlar ve bir günlüğüne madende çalışmaya karar verir.O ilk günden sonra bir daha çalışmak istememesine rağmen, iş arkadaşı Catherine'e ilgi duymaya başlayınca ve kalacak yer bulunca, oranın kalıcı, başarılı işçilerinden olur.Fakat, kumpanyanın zaten az verdiği ücreti, yanlış payanda vurulması bahanesiyle kesmesi, Etienne başkanlığında işçilerin greve gitmelerine sebep olur.Zaten bir çok kötü durumda olan madencilerin hayatı bu grevle daha da kararır...(Devamı>>>>)

En etkilendiğim yerler, Souvarin'in madene yaptığı sabotaj ve sabotaj sonucunda Catherine ve Etienne'in kurtulmak için çabalayışları, Catherine'in su içmek için eğildiğinde Chaval'ın cesediyle karşılaşması...Anlatılmaz, yaşanır denilecek bir an.Eminim, kitapta anlatılanlar bile az gelir, o durumu anlatmaya.
Okumak için aradığınız kitabın size bir şeyler katmasını, bazı duygularınızı harekete geçirmesini istiyorsanız bu kitabı mutlaka okuyun.

2 yorum:

  1. Ben de neden yazı eklemiyorsunuz diye merak etmiştim.Kitap okumak güzel şey ;)
    ben de kitap okurum.Ama araya başka işler girerse kitabı yarım bıraktıktan sonra okuyunca hiç tat almıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Okuyup çok etkilendiğim ve favorilerim arasına eklediğim bir kitap. Filmini de izledim ama her zamanki görüşüm, kitap kesinlikle daha etkileyiciydi... İçindeki yaşantılar müthiş anlatılmış.Fransız edebiyatının önde gelen eserlerinden biri zaten. Eğer okumadıysanız gene bu yazara ait "Therese Raquin"i de tavsiye ederim. Sanırım dünya klasiklerinden okumadığım kitap kalmadı =) Sevgiler...

    YanıtlaSil