14 Haziran 2008 Cumartesi

Cezvenin Yakarışı

Şu pembe rengimle, şu mutfağın gülüyüm ben gülü...Ama beni farkeden, değerimi bilen kim :( Yok şu olmazsa olmazıymış, yok bu olmazsa olmazıymış, mutfağın.O kibirli, narin ve zarif(!) fincanları bile arada sayıyorlar, beni saymıyorlar!Atıp, kurtulmak lazımmış benden :( Zaten bundan önce ne zaman akıllarına geldim ki ben.Kırk yılın bir başı misafir gelecekte söz arasında kahve ister misiniz diye soracak bizimkiler, onlar da yok zahmet etmeyin diyecekler ve nescafe yapılmasına karar verecekler!(Zaten şu nescafe çıktı çıkalı yüzümüze bakan yok.)Ve ben yine köşemde belki kullanılırım umuduyla bekleyeceğim...Artık onu da yapamayacacağım...Çünkü atılacağım...

Önümüzdeki hafta bakkal Rasim ile pimpirikli karısı Melahat hanım mühendis oğulcuklarıyla, o malûm iş için gelsin bakalım da görelim bir mutfağın en olmazsa olmazı kimmiş!O zaman mumla, çırayla ararsınız beni!Bulamazsanız kahve makineleri kullanırsınız!Arçelik'in Telve'siyle Arzum'un Kahwe'sine iyi diyorlar!Hem denemiş olursunuz cancağızlarım!Bakalım onlar da benim gibi iki parmak kalınlığında köpüklü, enfes Türk kahveleri yapabiliyor muymuş?
Yapamazlar efendim, yapamazlar!Kimse benim gibi güzel kahve yapamaz.Benim kahvelerimin dünyada eşi benzeri yoktur, içen bir daha içmek ister.Amma velakin, gel gör ki ben yine yaranamam!Mahareti ya kahvenin cinsinde ya da beni sürende ararlar!Ben ateşte yanarken, bir de buna yanarım!Ben yandıkça, övülen, övülür babam övülür...
Bir de kendini bir şey sanan kokoş fincanların, ben yaptım edâsıyla ortalıkta caka satması yok mu!Adamı çileden çıkartıyor.

Ah hanımcım, ahhhh!Herşeye rağmen ben bu mutfaktan ayrılmak istemezken neden beni ayırırsın bir kenara ve hurda gözüyle bakarsın bana?Canımı acıtır da en çok bu acıtır...

11 yorum:

  1. Başlığı görünce kahveyi taşırdığınızı düşünmüştüm.Ama okumaya başlayınca mesele anlaşıldı.
    "Devir pratik olma devri." deniliyor ve Türk kahvesine yüz çevriliyor...

    Cezvenin yüzünü güldürmeli ara sıra...

    YanıtlaSil
  2. Biz hala kullanıyoruz cezveyi. Ama neskafeye su veya süt ısıtmak için. Ben sütlü severim de.

    YanıtlaSil
  3. yazı supermıs zaman hızla degısıyor ve malesef degerlerımızde degısıyor ama hiç bir sey tutamaz turk kahvesının yerını benım ıcın cok özeldir:))
    ________________
    mutlu başarı dolu sevgi dolu bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  4. İki parmak kalınlığında mı yuh :)) Bizim cezvelerden bir iki köpük kıpırtısı geliyor ama onlarda dökerken gidiyor :P Ben de istiyom o cezveden banane yaaa ): Bu arada everiyolarmış seni he hadi hayırlı olsun bakalım :)) Mühendis he iyi iyi

    YanıtlaSil
  5. Sanırım bizim cezvede aynı yakarışlar içinde... =)

    YanıtlaSil
  6. Kayra; kahve yapsaydım taşırma ihtimalimde olurdu ama neredeyse hiç yapmıyorum..Yakarışın asıl sebebi bu olabilir mi?Belki de..

    Arzu-Hâl; bizim cezve nane-limon biliyor.Çokda güzel yapıyor..

    Zehra; değişiyor valla, tutamıyoruz zamanı..
    Sana da mutlu başarılı haftalar..

    Çilekli Süt; cezvemiz abartmış biraz meziyetlerini.Ama madem istiyorsun, hemen yollayalım o cezveyi:P
    Everilmemk mi?Yok öyle bişey...Hem bu yaşta...Hem de mühendisle... Yaklaşık bi hesap yaparsam benim everilmeme daha rahat rahat 8 yıl var...Beni bekleyen varsa o zamana kadar ağaç olur :D Yandı valla, yandı..

    YanıtlaSil
  7. ben kilo almak için uğraşan birisi olarak sütüm ve cezvemi tek geçerim:=)

    YanıtlaSil
  8. cezveyi yakarta yakarta canını çıkardın be fişneciğim :)) hadi yeni yazııı :))

    YanıtlaSil
  9. sütümü kaynatan tek aletim canım cevzem benim:)

    YanıtlaSil
  10. Çok hoş bir yazı idi, keyifle okudum. Yanlış anlaşılma olmuş sanırım ama ben de maydanoz olayım, sakın erken yaşta evleneyim deme, benden tavsiyedir.

    YanıtlaSil
  11. Gökçe, hoşgeldin, sefalar getirdin...

    Kırmızı Başlıklı Kız; Sen hiç merak etme 30'umdan aşağıda evlenemem ben.O zamana kadar da akıllarınırım heralde.(Akıllanır mıyım?)

    YanıtlaSil