31 Mayıs 2008 Cumartesi

Erasmus Ve Taci Bey

Perşembe günü akşam üzeri tesadüf eseri, bu sene Erasmus Programı için dil sınavına girebileceğimi öğrendim.Hemen nasıl başvuruyormuş falan, onları öğrendim.Cuma sabahı da bölümüme gittim, Erasmusla ilgili biraz bilgi isteyeyim dedim.Beni Patoloji Ana Bilim Dalı hocalarından Taci Bey'e yönlendirdiler.
Taci Beyin odası, Hayvan Hastanesinin en üst katındaydı.Ben gittiğimde daha gelmemişti, onu bekler pencereden aşağı bakıyordum.Aaa ne göreyim bir adam elinde bir demet çiçekle kapıdan içeri girdi :D İlk aklıma gelen şey çok komikti.Bu adamın hasta hayvanlardan birini ziyarete geldiğini düşünmüştüm.Adam gele gele Taci Bey'in odasına gelmez miii..Meğer o adam, Taci beymiş.
Hocamız, elindeki çiçekleri bir vazoya yerleştirene kadar odasında beklemeye başladık.Odası baya güzeldi.Biblolarına ve koltuğun üstündeki koyuna bayıldım.Ama hayvanların kokusu, en üst kata bile geliyordu :( Çiçeklerin o kokuyu bastırabileceğini hiç sanmıyorum.
Hocamızla hoş beşten sonra sıra geldi Erasmus'a.Bizim bölümün sadece Almanya, Macaristan, Yunanistan ve Bulgaristan ile anlaşması varmış.Okul bize her ay için 400 Avro veriyormuş.Bu para eğer idareli kullanırsak tam yetiyormuş ama biraz da eğlence diyenler kendi ceplerinden ödüyorlarmış.Kalacak yeri, diğer üniversite buluyormuş ama tabiki para ödüyormuşuz.Şimdiki gireceğimiz sınav sonucunu 1, 2 yıl daha kullanabiliyormuşuz.İstersek, daha yüksek bir puan için tekrar sınava girebiliyormuşuz.
Hollanda yok muuuu? diye sorduk.O da maalesef dedi.Hollanda'ya bizim üniversite teklif vermiş ama o kabul etmemiş.Kabul etse bile, dil olarak Hollandaca(Flamanca) istiyormuş.Almanya'da Almanca istiyor zaten :( Bize kalıyor 3 ülke.Onlarda 1-2 öğrenci alıyorlarmış.Bu durumda, gitmek istiyorsak hem notlarımız yüksek hem de yabancı dilimiz en üst seviyede olmalı.Yaparız, inşallah dedik, maksat umudumuzu kırmamak.Ama sağ olsun Taci bey elinden geleni yaptı, umudumuzu yarı yarıya kırdı.Seneye büyük ihtimalle bizim İngilizce dersimize gireceğini söyledi ve birkaç sınav kağıdı gösterdi.Notlara bakıyoruz, 50 üzerinden en yüksek not 2 !Öğrenciler çalışmamışlar dedik, ben kötü bir hocayım dedi :S
Bizi uğurlarken, zemin katta resim sergisi olduğunu söyledi.Bakalım dedik.Aman ne güzel şeylerdi. :D İnsan yüzlerini 4 aşamada hayvanlara benzetmişlerdi.Panda, aslan, kedi, köpek, sincap neler vardı neler.Fotoğraf makinemi yanıma almadığıma çok eseflendim.
Hayvan Hastanesinden çıkınca bankaya gittim, dekontumu aldım.Bizim şimdiki okula gittim ve kaydımı yaptırdım.Ayın beşinde saat 18:00'de gireceğiz, Allah sonumuzu hayr etsin...

3 yorum:

  1. Size başarılar dilerim.Yazılarınızı yazarken çok hızlı yazıyorsunuz sanırım.ilk baştaki cümlelerden "...Ben gittiğimde daha gelmişti..." "gelmemişti" olacaktı sanırım.Adınıza sevindim.İnşallah harcadığınız emeğin hakkını alırsız.Bu arada ne okuyorsunuz.Biraz bilgi verebilir misiniz? Merak ettim de :)

    YanıtlaSil
  2. Söylediğin çok iyi oldu:)
    Aslında çok hızlı yazmıyorum.Yazıya cuma akşamı başlamıştım ama yarım bırakmak zorunda kalmıştım.Ertesi günde devam ederken hiç dikkatimi çekmemiş.Sen söyledikten sonra bile, ancak 2 defa okuyunca farkedebildim :S Galiba bugünlerde dikkatim başka yerlerde, ondan dolayı böyle oluyor.
    -
    Ben veterinerlik okuyacağım, inşallah.Geçen sene kazandık ama yabancı dilimiz yeterli olmadığından bu sene hazırlık okudum.

    YanıtlaSil
  3. Allah gönlüne göre versin inşallah canım. Sen istediğin şeyi başarırsın Allah'ın izniyle. Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil