10 Mayıs 2008 Cumartesi

CİMRİ-Moliere

Uzun zamandan beri okuduğum kitaplar hakkından yazı yazamamıştım.Sonunda üşengeçliği bir kenara bırakıp, Cimri'yi yazdım.Daha 7 tane yorum yapılmayı bekleyen kitap var...Bi ara vakit bulursam hepsini bir bir anlatacağım...

Moliére'ın Cimri'si Harpagogon, şimdiye kadar gelmiş geçmiş en ünlü cimridir.Cimriliği çevresinde yaşayanların canına tak dedirtmektedir.Oğlu Cléante ile kızı Elise'ye bile tek kuruş koklatmamaktadır.
Bir gün Cléante, Elise'ye Marianne adında güzel bir kızı sevdiğini söyler.Bunu mutlulukla karşılayan Elise ile beraber babalarına bu isteklerini söylemeye giderler ama Harpagon'un da onlara bir haberi vardır.Harpagon da evlenmeye karar vermiştir...(Devamı >>>> )

En çok güldüğüm sahne:
(Elise, Harpagon, Mariane,Frosine)
(....)
Mariane:Ziyaretinize gelmek hayli gecikti efendim.
Elise:Bu görev asıl bana düşerdi, efendim, kusurum oldu, sizden önce davranıp, ben size gelmeliydim.
Harpagon:Kızımı büyük buldunuz, değil mi? Arsız ot çabuk boy atar.
Mariane, (Frosine'ye usulca):Ne bayağı adam!
Harpagon:Güzel kız ne diyor?
Forsine:Sizi pek beğenmiş.
Harpagon:Ah canımın içi, bu iltifatınız benim için ne büyük şeref...
Mariane,(kendi kendine):Ne hayvan şey!
Harpagon:Teveccühünüze canım kurban olsun.
Mariane, (Frosne'e yavaşça):Ay, dayanamayacağım artık...
(...)

1 yorum:

  1. Hımm!Bu kitabı okumalıyım.Bakalım,neden benden daha cimriymiş! :)

    YanıtlaSil