26 Nisan 2008 Cumartesi

Kırık Ayna

Arkadaşım örtüsünü yapıyordu, kırılmış aynaya yansıyan silueti hüzünle karışık değişik şeyler uyandırdı bende...

Allah'tan-görmediğimiz ama bizim her halimizi görenden, bizi yaratandan- utanıyoruz da, neden bizi diğer görenlerden ve neden gördüğümüz, duyduğumuz, yaptığımız kötü şeylerden utanmıyoruz?

"Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar." (Nur Sûresi, 31. ayet'den bir kısım)

8 yorum:

  1. Vişnecim,

    Gördüğünden de, görmediğinden de utanmayan o kadar çok kişi var ki...

    Bizi gören, ama kendisini bizim göremediğimizden utandığımız sürece, kimseden utanmamamıza hiç gerek yok zaten. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  2. Ne mutlu yaradandan hakkıyla utanabilenlere..

    YanıtlaSil
  3. Bunun birçok sebebi olabilir!Ama en büyük sebebi "İnsan'ın kendsini kendisi sanması" olayıdır bence!Unutulmuşluktur.Güç bende,ben yaptım,yaparım,ben,ben,ben.

    Sizin Nur Suresi 31.Ayetten bir ksım gibi bende buna cevap olarak:



    95-et-TÎN

    "Tîn", dağ adı veya incir demektir. Bürûc sûresinden sonra Mekke'de inmiştir, 8 (sekiz) âyettir.

    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

    1. İncire, zeytine,

    2. Sina dağına ,

    3. Ve şu emîn beldeye yemin ederim ki,

    4. Biz insanı en güzel biçimde yarattık.

    5 .Sonra da çevirdik aşağıların aşağısına attık.

    6. Fakat iman edip sâlih amel işleyenler için eksilmeyen devamlı bir ecir vardır.

    7. Artık bundan sonra, ceza günü konusunda seni kim yalanlayabilir?

    8. Allah, hüküm verenlerin en üstünü değil midir?

    işte tüm cevap burada.Yaradılanların en üstünü iken Aşşaların en aşşasına gelen insanın suçu ne idi?yaradanı bilmeyip kendisini kudretli sanması olabilir mi?

    YanıtlaSil
  4. "Allah'tan utanıyoruz da, neden bizi diğer görenlerden ve neden gördüğümüz, duyduğumuz, yaptığımız kötü şeylerden utanmıyoruz?"

    Diyorsun ama aslında galiba yapılan bütün bu kötülükler Allah'tan yeteri kadar korkmadığımızdan ve utanmadığımızdan oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Kurşun Kalem & ÇilekliSüt; sözüm hakkıyla utananlara değil, namaz kılarken kapanan ama diğer sair zamanlarda kendilerini açıp, saçanlara.
    Eğer Allah'a hürmet için namazda kapatıyorsak avret yerlerimizi, namaz kılarken bizi gören Allah, diğer zamanlarda görmüyor mu?
    Namaz kılarken kapanıyoruz da neden normal vakitlerde açılıp saçılıyoruz bunu anlayamıyorum.
    Kimseyi yaptığından dolayı sorgulayamam, kınayamam da ama bunu anlayamıyorum ve anlatamıyorum.
    Amacım kimseyi yönlendirmeye çalışmak değil, sadece anlamak...

    ZehirliÖrümcek; Yorumun için teşekkür ederim.Tam benim baktığım açıdan değil, ama yine güzel bir açıdan bakmışsın.

    Arzu-hâl; Galiba haklısın...Ama kapalı insanlar da bu kefeye, maalesef, giriyorlar...Ben de dahil...

    YanıtlaSil
  6. Kapanmak ayıpmı? Suçmu? Herhangi bir tehditmi?Bu ülkede neden kapanan insanlara ters gözlere bakıyorlar? Okadar sorun varken başörtüsü sorunmu? Bu soruların cevabını ben anlamadım kimse'de anlıyamıcak galiba.Allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  7. Amin bolcana, amiiin..
    Allah yardımcımız olsun..

    YanıtlaSil
  8. Sahabeden bir za't bir gün Peygamberimiz (s.a.v.) in yanına gelerek: "Ya Resulallah Allah benim her yaptığımı/her anımı görüyor mu?" demiş.Peygamberimiz de evet diyince adam olduğu yerde yığılıp kalmış.Peygamberimiz: "İşte Allah'tan korkmak böyle bir şeydir" buyurmuş.


    sanırım bu şekildeydi.Bir cuma vaazında dinlemiştim.uzun süre geçti eksik yanları varsa düzeltirseniz sevinirim.inşallah yanlış bir şekilde aktarmamışımdır.

    Allah'tan utanmak sanırım korkunun sonucu olarak ortaya çıkıyor ya da onu çok sevmekten geliyor.Zaten dinine bağlı biri hem O'ndan korkar hem utanır hem de O'nu sever....

    YanıtlaSil