1 Şubat 2008 Cuma

İlginç Mimarilerimiz

Ayza, İnancın gölgesinde gelişen bir mimari adlı yazısında Sivas Divriği'deki Ulucami'nin giriş kapısındaki gölgelerle oluşan namaz kılan adam motifinden bahsetmiş.Bende yine buna benzer bir mimariden bahsetmek istiyorum:Niğde Alaaddin Cami
"Niğde kalesinde bulunan bu cami İmrahar Zeyneddin Beşare Bey tarafından 1223 yılında yapıştırılmıştır.Bu caminin baş mimarının Sıddık Usta olduğu sanılmaktadır.Cami, İmrahar Zeyneddin Beşare Bey'in sevdiği kız için yapılmıştır."Kapısını geometrik şekiller ve güneş ışınlarının açısından yararlanılarak yapılan kız portresi süslüyor.Bu portre güneş doğarken gülmekte, akşam güneş batarken ağlamaktadır.Caminin içi klasik Selçuklu nişleri ile süslenmiştir.Üç minaresi, 2 kapısı bulunuyor.
Bu camiyi 10-11 yaşlarındayken Niğde'ye gittiğimizde görmüştüm.Cami görevlilerinden bir fotoğraf istemiştik.Onlarda şirinliğime dayanamayıp vermişlerdi :D
Tarayıcımız bozuk olduğundan googleden bulduğum yukardaki fotoğrafı koydum.

Şu yandakini ise ikizim bir ara tarayıp bu şekilde saklamış.Bunda kızın şekli daha belli olur, gözümüzü hafif kamaştırmamıza bile gerek kalmıyor.



*İslam ansiklopedisinden yaralanılmıştır.

3 yorum:

  1. Bilmediğim, duymadığım ilginç şeylerden. Şaşı bak şaşır tekniği sayesinde kızı görebildim. =)

    www.buzcevheri.com

    YanıtlaSil
  2. Niğde ile ilgili aklımda kalan nadir güzelliklerden biri.Sırf o yüzü görmek için sabahın erken saatlerinde kalkmıştık:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı benimkinden kısa süre sonra yazmışsınız.Ancak şimdi yorum yazabiliyorum.Kusura bakmayın. :$
    Kategorilerinize şöyle bir bakmak istemiştim.Fotoğraf kategorisini görünce -malum bu günlerde fotoğraflarla pek içli dışlıyım :)- bir bakayım dedim.Hakkaten çok güzel bir mimari anlayışı varmış atalarımızda.Bu güzellikleri yeni nesillere anlatmalı/göstermeli ki atalarının yaptığının daha iyisini daha güzelini yapabileceğini bildiği halde neden boş işlerle uğraştığını sorgulayabilsin.

    YanıtlaSil