5 Aralık 2007 Çarşamba

Çetik=Patik

Çetik mi??O da nesi?? Nasıl bişey, yenilir mi içilir mi?? Sakın çeltik olmasın??
...
Sıcağı seven biriyimdir.Normal bir insanın üşümeyeceği günlerde bile soba, kalorifer vb.. yanından hiç ayrılmam.Hatta bazen üstüme yün şallardan da alır, ona sıkıca sarılırım.Bu yüzden kedi gibi olduğumu, canımın pek tatlı olduğunu söylerler. Tüm bunlara rağmen ayaklarım genelde soğuktur.Bir çok hastalığın ayaktan başa geldiğini bildiğimden ayakkabı giymediğim sürece çorap ve patikle dolaşırım..[Ayaklar soğuğu çok çabuk kapar.Eskiden insanların tuzlu,sıcak suyla ayaklarını ovalamasıda bundandır ki bu aslında sağlık için baya faydalıdır.Hem vücutta biriken stresin atılmasını sağlar hemde hastalıklara karşı direnç sağlar.]O kadar ki patiklerim çok meşhur olmuşlardır..Geçen gün söz yine benim patiklerimden açıldı.Bu sırada Antalyalı bir arkadaş Bursalıların patiğe "çetik" dediğini bunun çok garibine gittiğini söyledi.Tabi ben de şaşırdım, çünkü üç yıldır Bursadaydım ve patiğe patikten başka bişey denildiğini duymamıştım.Ordan İstanbullu bir arkadaş atıldı, bizde öyle diyoruz diye.Ben bunu düşünmeye başladım tabi:) Ve bunu ilk defa duymadığımı hatırladım:DBurda çetik diye bir mağaza vardı.Vay be!Demek bizim Çetik'in adı ordan geliyormuş ve patik demekmiş..
...
Burda ilk duyduğumda çok garibime giden bir kelime daha vardı.Onu her duyduğumda düzeltmeye kalkardım.Ve onlar neden böyle söylüyor diye düşünürdüm.O da bitkilere "hayvancık" denmesiydi.Hatta bi keresinde Hacı teyze, anneme saksıdaki bir çiçeği göstererek, Hayvancıklarda pek susuz kaldılar, demiş.Çiçeğin üstünde böcekler gören annem, böceklerin susuz kaldığını düşünmüş ve buna bir anlam verememiş.Daha sonra Hacı teyzenin hayvancık diyerek aslında çiçeği kastettiğini anlamış.Meğer böyle söylemelerininde haklı bir sebebi varmış.Hayvan demek aynı zamanda canı olan, canlı demek anlamına geliyormuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder