27 Aralık 2007 Perşembe

Annanem



Bu resmi bayram için memlekete gittiğimizde çektim.Bu resim bana; sevdiğin birinin kapının önünde gözükmesinin sana verdiği hazzı anlatıyor. Fotoğrafın sağ köşesi güneşten dolayı biraz kızarmış olsada benim için o an daha önemli.


Annanemin evinin önü..Gri demir kapıdan giren, beli bükülmüş ama hala dinç bir şekilde her işini kendi yapmaya çalışan kişi ise annanem.
O hiç boş durmaz, sürekli bir uğraş işindedir.Özellikle örgü örer. Ördüğü yün ceketleri, şalları, patikleri... (vb) hep hediye eder.Çok cömert birisidir, hediye vermekten çok hoşlanır.Bir çok kişi, çoğu yönden annaneme benzediğimi söylerler ve bu beni sevindirir, çünkü annanem gerçekten iyi bir insandır.Yaşlandığımda ben de onun gibi sevilen, saygı duyulan biri olmak istiyorum.
Yaşlı insanların genellikle yeniliklere karşı olduğu söylenir ama benim annanem yenilik meraklısıdır.Çağın gereklerini, insanlığımızdan ödün vermeden yapmamız gerektiğini söyler.


Annanem şu an 80 yaşında, İnşallah daha uzun seneler yaşar.

6 yorum:

  1. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla (ağaçlardaki yaprakların hala yeşil olmasından dolayı) Ege ve Akdeniz civarı olmalı. Eski evimizin bahçesine benziyor. Şimdi o bahçe de apartman var. =(

    YanıtlaSil
  2. Evet Akdenizden..
    Doğu Akdenizden...
    Adana'da çekmiştim bunu...

    YanıtlaSil
  3. Ben de anneannemi çok severdim.Allah rahmet eylesin.Bizimle beraber yaşamış olduğundan çok emekleri vardır bize.

    YanıtlaSil
  4. cok g�zel b�r yaz� olmus bende ben�mk�n� ozled�m anneanneler hep ozeld�r d�m� bence oyle yan�
    ..........
    basar�l� sagl�kl� ve mutlu b�r hafta d�l�yorum

    YanıtlaSil
  5. Bu havayı çok özledim, anneannemi, vişne ağacını... :(
    Uçtu söyleyeceklerim, boğazımda bir düğüm... :( Şimdilik en azından tatsız da olsa merhaba...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Kendi anneanneme yıllarca anne dedim, hala bile ağzımdan çoğu zaman anneanne yerine hep "anne" çıkar.
    Anneannelerle torunları arasındaki ilişki çok özeldir. Çünkü genelde hep alışkanlıklar, benzerlikler bir nesil atlayıp geçermiş bir sonraki nesillere. Yani örneğin bir kız çocuğu annesinden çok anneannesine benzermiş derler. Böyle midir değil midir, yoksa bunlar boş laftan ibaret bir inanış mıdır, bilemem. Ama bir gerçek var, evet ben annemden çok anneanneme benzerim.
    Fotoğrafınızın bana düşündürdükleridir bu satırlar:)

    YanıtlaSil