23 Eylül 2007 Pazar

İpek Çiçeği


Bu çiçek çok sevdiğim bir çiçektir.Bundan üç sene önceye kadar bizzat yetiştiriciliğini yapıyordum.Sonra ne olduysa, kayboldu çiçeğim :)
İki hafta önce annemin bi arkadaşında gördüm bunları. Ve fotoğraflarını çekip, seneye ekmek için tohumlarından aldım.
Biz bu çiçeğe kuş tırnağı derdik ama sanırsam yanlış diyormuşuz.Çünkü yaptığım araştırma sonucu adının kedi tırnağı olduğunu öğrendim.Kedi tırnağından başka; ipek çiçeği, kızdan güzel, puşt oğlan gibi adları da varmış. Latinca adı ise Portulaca Grandıflora imiş :) Ve Brezilya kökenliymiş. Türkiye'ye nasıl gelipte hemen hemen hepimizin evine yerleşti hiç bi fikrim yok :)
Neyse son olarak daha ayrıntılı bilgi için linkler veriyorum:
Kedi tırnağı
SammySam2006

2 yorum:

  1. -
    İpek Çiçeği
    Çocukluğumu hatırladım. Bunları çok severdim. Çok şirin şeyler. Tohumları hele zerre kadar:))
    -

    YanıtlaSil
  2. Evet küçücük madeni renkte tohumları oluyor.İncir çekirdeğinden bile küçükler.
    O minicik çekirdeğin içinden yeni bir canlı meydana geldiğini görmek insanı heycanlandırıyor ve Allah'ı bir kez daha hatırlatıyor.
    Bu arada tohumların işe yaraması için nemsiz ve serin bir yerde bekletilmesi gerekir.Nemli yer enzim aktivitesini başlatacağından, sıcak hava ise enzim aktivitesini artıracağından dolayı tohumun metabolizması hızlanır.Yani tohum uyku halinden uyanır.Çimlenmesi için gerekli olan besini tüketmeye başlar, besin tükendiğinde veya yeteri kadar besin olmadığında tohum çimlenemez ve ölür.

    YanıtlaSil